• Kallelalle

Bästa vinterskorna till 1 åring

Behöver ett snabbt svar......ska ut och handla vinterskor till mina tvillingkillar så frågan är som rubriken. Vilka vinterskor är värt att lägga pengar på.....jag är ute efter kvalitet och därför får skorna hellre kosta lite mera. Tack på förhand!

• Svar på tråden Bästa vinterskorna till 1 åring
  • sis02

Denna vinter har jag köpt goretex skor åt tjejerna, dyra skor men prisvärda. Inga våta fötter. Killen har jag inte handlat åt, men jag får nog göra det för hans skor blir våta och luktar surt kände jag i morse. Jag vet inte vad han hade gjort där ute igår, men skorna var plaskvåta och hade inte torkat ännu i morse fastän jag hade dem på värmeelementet, så när han kom till dagis fick de starta torkskåpet och torka dem

Nina 32 mamma till Sandra 9, Isabelle 6 och Simon 4 år, sambo med Mats 31
  • Kallelalle

Funderar lite på eccos och kuomas skor....har ni några åsikter om dessa? Vill ju ha en sko som är varm men som dom ändå kan gå i. Nu har jag beggade Kavat men killarna är kalla om fötterna efter en stund ute.

• Lilla Linnéa

Kavatskorna blir varmare om du lägger i en extrasula. Fördelen med kavat är att de är så himla lätta att ta på.
    Annars har vi haft viking (dyra som 17!) Det var en bra sko men det allra bästa vi köpt är Friends från Coop. Bäst i test i tidningen Vi föräldrar i år. Den kostade 299:- och det är en jättebra sko som håller värmen bäst av de skor vi provat.
    Dock finns den endast från stl 25...

• Kallelalle

Tusen tack för era snabba svar....någon mer med synpunkter?

• sis02

Kuoma är jag dock inte nöjd med. De som mina tjejer haft håller inte fötterna torra

Nina 32 mamma till Sandra 9, Isabelle 6 och Simon 4 år, sambo med Mats 31
  • Mickus

Lilla Linnea - Coop som i coop forum eller är jag korkad nu?

• Lilla Linnéa

Mickus, Japp Coop forum.

• Suneboll

Kavat e lite hårda o klumpiga till barn som just lärt sig gå...ecco gortex el viking gortex bättre...till större barn e kavat suveräna

• Noran

Jag har köpt Pax. Billiga och vattentäta. Men hur varma dom är vet jag inte än.

• mammatillpojkar

min son har kavat skor (2 olika) och dom är super bra!

• zika

Anja 2 år har Ecco Goretex. Hade likadana förra året
    Lätta och smidiga. Varma och lätta att ta på

• VivviM

Min tjej blir 1 i februari och då hon är på g att börja gå så ville jag köpa stövlar trots att alla säger att det är dumt. Men då hon är så liten var det svårt att hitta. Köpte dock ett par jättesmidiga och nätta men ändå varma stövlar på Vincent för 499:- Är skinn, men skulle vara vattentäta men inte GoreTex men tror inte hon har det behovet denna vinter...

• Lindisgbg

Min son på 14 månader har ett par Kavatskor ett par högre stövlar som vi köpt på Din Sko. Är nöjda med båda än så länge...

Stolt mamma till Casper
  • verrron

Min son på 2,5 år har kuomaskorna o är supernöjd..hade dem i fjol oxå å han frös aldrig trots att vi var ute i -28 (bara 30 min men ändå!) Han blev aldrig blöt heller.

• Kallelalle

Tusen tack för alla svar.....funderar starkt på eccos eller Vikings Gore tex skor...blir kanske ett par av varje för att testa.

Svar på tråden Bästa vinterskorna till 1 åring