• Förhoppningar

Huskur mot gasig mage?

Är det någon som har en fungerande huskur mot gasig mage? Lillan har så ont i magen och minifom-dropparna gör ingen nytta. Hon får massage flera gånger om dagen, men det är inte tillräckligt.
    Har du något tips? Något jag kan äta eller inte äta som kan hjälpa henne? -jag ammar och hon är 7 veckor. bvc säger -prova mjölkfri kost.

• Svar på tråden Huskur mot gasig mage?
  • Themla

Kanske kan du testa om det blir bättre om du tar bort lök ur din egen mat... Jag testade när jag ammade sonen, och det blev faktiskt lite bättre. Jag har fått för mig att de även kan reagera på om mamman äter choklad och citrusfrukter, men det är inget jag säkert vet...

Hoppas det blir bättre snart, vet hur jobbigt det är när de är små och besväras av gaser i magen.

Kram! :)

• Heidi1

har hört att om mamman dricker kammomilte varje dag...vet inte om d funkar

• Jossisen

Tänkte just skriva kamomillte, men såg att du hann före, Citrina!
    Jag brukar prova med kamomillte när jag har gasig mage, men det kanske hjälper även bebis?!

• Förhoppningar

Kamomillte ska jag köpa och prova idag. Tack för tipset.
    Har redan reducerat lök ur min kost. Har inte ätit citrusfrukter på ett tag nu. Undviker kål av olika slag och bönor.

Fler bra tips??

• ensthlmstjej

åh...vi har hållt på hela natten o masserat magen o "cyklat" i luften men inget hjälpte. det kom visserligen ut lite luft men hon fortsatte att sova oroligt ändå. känns så jobbigt när gaserna stör nattsömnen för henne. Problemet med gaser kom för oss när hon började bajsa var femte dag istället för varje dag..hoppas det går över snart. Ska också försöka undvika det ni beskriver...tacktack

• Linelle

Ni ska verkligen prova Kamomillte ,drick en stoor kopp på morgonen,,,varje dag när ni ammar! det hjälper för det är kramplösande...Lycka till!! bästa e nog att köpa på hälsokost!

• Förhoppningar

Nu har jag provat med kamomillte och vill bara berätta att det är TOPPEN! Hon mår mkt bättre. Skönt!

Tusen tack för ett bra tips!!

• ensthlmstjej

Nu har jag druckit kamomillte och proviva som är mot gasig mage och gett henne minifom.....hör o häpna vi sov hela natten..tack för alla tips. Jag vet inte vilket det var som gjorde susen men det kanske var den sköna blandningen

• Molly72

Intressant, det måste jag testa. ensthlmstjej, drack du proviva nyponsoppa eller blåbär eller någon annan proviva?

• Linelle

Guuu va kul att höra! sluta inte använd nu fortsätt ...härligt!

Svar på tråden Huskur mot gasig mage?