• Falkor

Griffeltavelfärg och magnetiskfärg?

Ni som testat griffeltavelfärg och magnetfärg, funkar det bra?
    Griffelfärgen funkar det bra att skriva på? Något man bör tänka på när man målar?
    Magnetfärgen, är det svårt att få magneter att fästa på den eller funkar det bra?
    Och så undrar jag om det går bra att måla över magnetfärgen med griffeltavelfärg?
    tack!

• Svar på tråden Griffeltavelfärg och magnetiskfärg?
  • 83tjejen

vi har målat dörrarna på garderoberna i datarummet med griffeltavelfärg... Det funkar bra.. tänk på att rolla på färgen så det blir jämnt.. vi använde en liten skumgummi roller..

• 83tjejen

kom på en sak.. ska man skriva mycket så sätt en list eller nåt längst ner som samlar upp kritresterna som blir när man skriver eller suddar, vi har inte gjort det så man får torka rent på golvet nedanför efteråt..

• musli

Ja, det går bra att måla över magnetfärgen med griffeltavlefärgen.

//heavy metal-mamma...
  • Falkor

Låter ju bra, tror att jag ska skaffa en burk griffelfärg imorgon!

• stin a
    Falkor skrev 2006-11-08 09:57:07 följande:
    Ni som testat griffeltavelfärg och magnetfärg, funkar det bra?Griffelfärgen funkar det bra att skriva på? Något man bör tänka på när man målar?Magnetfärgen, är det svårt att få magneter att fästa på den eller funkar det bra?Och så undrar jag om det går bra att måla över magnetfärgen med griffeltavelfärg?tack!
    Jag har gjort en enormt stor tavla i min sons rum för att täcka en dörr som inte andvänds..
    Jag grunda skivan först sen målade jag 2 lager magnetfärg och sedan ett lager griffeltavelfärg uppepå detta....blev suveränt bra..då han både kan rita och även sätta upp
    magneter...Skrattande
    Lycka till!
  • Dramaonline

Japp, jag har målat med både och, och det funkar.

Men det blev ett rätt tjockt lager av griffelfärgen, för vi följde instruktionerna exakt, alltså måla med pensel och två lager åt olika håll. Så de allra svagaste magneterna sitter rätt löst. Det skulle kanske bli bättre med roller.

Sen fick vi några konstiga småsmå bubblor i griffelfärgen?
    Vet inte om vi skulle rengjort skivan bättre, eller låtit järnfilsfärgen torka ännu längre, eller om det blåst på "natur" som orsakade bubblorna...
    (Målade utomhus) Eller om griffelfärgen "gör så" helt enkelt.

Dock var bubblorna så små, så de syns inte alls längre.

• stin a
    Dramaonline skrev 2006-11-08 16:10:40 följande:
    Japp, jag har målat med både och, och det funkar.Men det blev ett rätt tjockt lager av griffelfärgen, för vi följde instruktionerna exakt, alltså måla med pensel och två lager åt olika håll. Så de allra svagaste magneterna sitter rätt löst. Det skulle kanske bli bättre med roller.Sen fick vi några konstiga småsmå bubblor i griffelfärgen?Vet inte om vi skulle rengjort skivan bättre, eller låtit järnfilsfärgen torka ännu längre, eller om det blåst på "natur" som orsakade bubblorna...(Målade utomhus) Eller om griffelfärgen "gör så" helt enkelt.Dock var bubblorna så små, så de syns inte alls längre.
    Vi blev rekomenderade två lager av magnetfärgen för ett bättre resultat så att magneterna värlkligen skulle sitta och sedan på med
    griffelfärgen uppepå...
Svar på tråden Griffeltavelfärg och magnetiskfärg?