• Indigo

Någon med erfarenhet av att HYRA babyskydd?

Vi funderar på att skaffa bil men vet inte när det blir av så jag är lite tveksam till att köpa ett babyskydd som kanske bara räcker under en kort tid. Däremot kommer vi att åka bil med släktingar, bland annat nu om en vecka så jag vill förstås skaffa ett skydd på något sätt.
    Är skydden man hyr ofta slitna och kan man verkligen lita på att de fortfarande är säkra?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av att HYRA babyskydd?
  • kixan

Vi hyrde ett, det var jättefint.
    Seriösa uthyrare (vet inte ens om det finns oseriösa) testar skydden mellan varje uthyrning så det inte är något fel på dom.

• norgesessan

vi skal hyra en stol i norge...nån som har hyrt en stor stol? vi har en Britax freeway, men jag ska ta tåget, och pallar inte ta med den, så min pappa ska kanske hyra en , annars får man åka buss..vad kostar det att hyra en vecka? Nån i norge som vet?

• marisingen

Man kan hyra babyskydd på Babyproffen tex. Jag tror om jag inte minns helt fel att det kostade 300 kronor i månaden.. men jag kan ha fel.. De vi tittade på var lite slitna men helt ok

• MysMellis

Vi hyr på babyproffsen...500:- för 9 månader tror jag vi betalade kommer inte ihåg säkert... sen får man tillbaka lite när man lämnar tillbaks den

• Spixie

Vi hyrde på Babyproffesen, då vi betalade 800, varav 400 av de 800 är depositionsavgift som man får tillbaka efter användandet, så själva babyskyddet kostar 400. Man får hyra i 9 månader. Vi hyrde på Backaplan i GBG.
    Sen så är de väldigt noga med att kontrollera babyskydden, så att de är hela och rena. Innan man lämnar tillbaka dem skall man tvätta allt tyg i 40 grader och torka rent överallt. Krockskadat babyskydd får man givetvis stå för.
    Annars så funkade det väldigt bra! Men vi lämnade tillbaka babyskyddet redan efter 7 månader, då Emil blev för lång för den!!!
    Lycka till!

• JessieZ

Vi hyrde babyskydd ( det är den första bilstolen dom nyfödda har ..eller? )
    på BB...Tror att vi betalade runt 400:- för 8 månader

JessieZ

• penapöna

Min mamma skulle hyra en till min systerdotter på Barnens hus. Det skulle kosta 1000kr i deposition och 100kr/v. Eftersom hon skulle ha den kanske ända upp till 8 v så fick hon köpa den billigt istället. Den är jättefin så våga hyra!

• Goliat

Hej!

Vi hyr ett babyskydd från NTF för 300 kr för 9 månader- funkar alldeles utmärkt!

• Nupsan

Vi hyrd ett babyskydd från AKTA av NTF. Hyran är 250 kr för 9 månader. Inte senaste modellen men helt och rent.

• norgesessan

ingen som har hyrt större stolar? det är ju vanligt att man köper det, men det är krångligt att ha med på tåget när man reser ensam....man har ju ett barn, vagn, bag och sängsaker (madrass och kudde/täcke) i tillegg....går det alls att hyra?

• Andrundrun

Vi har hyrt babyskydd på NÄL. Jättefräsht. 400kr för 9mån.

• lenka

svar till Norgesessan;

om jag får tipsa dig så skulle jag föreslå att du köper en bälteskudde med ryggstöd. De är lätta att bära och fungerar i många år. Själva har vi Volvos, den har höjbart ryggstöd.

• MysMellis

Det går att hyra större stolar oxå...fråga där de hyr ut babyskydd barnaffärer och ntf tex

• smulan76

Vårt lasarett hyr ut det första babyskyddet, man får hyra i 9 månader för 200:-, billigt!!!
    Där skickas babyskydden i väg för att testas efter varje person som använt dom så det känns ju säkert. Själva tygskyddet på stolen är personligt så varje person får ett nytt. Bra service för lite pengar!
    (Jag bor i Växjö) Men det kanske finns på fler lasarett!

• jennie76

Bor du i västra götaland kan du hyra barnskydd på NTF i nio månader för 300 kr.

• Enastående

norgesessan > För 2 år sen hyrde jag en större bilstol i en leksaksaffär där mina föräldrar bor för då var jag ensamstående och skulle resa med barn tåg upp så vi hyrde där istället.

• Buppan

Vårt babyskydd hyr vi på BVC för 300:- för 9 mån. Jättebra!

• MysMellis

*puffar upp denna lite bara *

• Rae

Vi hyrde på babyproffsen för 75 kr per månad. Men vill man köpa kanske Britax Freeway vara ett alternativ. Den är nämligen godkänd som både babyskydd i början och med små ändringar som bilbarnstol då barnet växer.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av att HYRA babyskydd?