• bamsefan

Tips på tidsfördriv.....

Sitter här och läser och gluttar.
    Ska inte få göra fet föränn v 3-2007.Nästa år%%%%%%
    Tänkte använda tiden till att bli av med några kilo som bitit sig fast.Men dom sitter som berget.Är det någon som har något tips?
    Mjölkfritt o kaffefritt är det redan här.Frukt och grönt äter jag.Promenerar och motioncyklar.
    Kan det finnas något jag missat? Brukar klara av att tappa några kilo emellan försöken.Men denna gången verkar det hopplöst.Kan det bero på att jag blev gravid på sista försöket(missfall v 8)så att det sitter extra hårt?
    Nu blev det många frågor??????????

• Svar på tråden Tips på tidsfördriv.....
  • Bouldermus

Här är en till som måste vänta till januari (IVF). Att gå ner i vikt över jul är nog ett tämligen hopplöst projekt för min del iaf. Trappar upp med träning istället - det är ett bra tips om du vill komma i form och må bättre. Kör lite yoga vetja!

• bamsefan

Ja det är ju inte bästa tid att försöka gå ner "över jul".
    Men skam den som ger sig.Någon annan som har ett tips?

• SmurfÖga

Några tips blev det:

~* Drick mycket vatten. Men inte för mycket

~* Ät regelbundet. Med 2 till 3 timmars mellanrum.

Hur ofta är du ute och går? När jag gick ner i vikt så gick jag en gång på morgonen i snabb takt i 30 min, innan frukosten. Jag tog bara en frukt och 2 glas vatten innan. Och sen efter jobbet gick jag upp till 2 timmar, varav 1 timme i snabbtakt.

Lycka till!

• Peki

Ät inte för lite. Det är ett fel som en del gör. Problemet är att om kroppen får för få kalorier så minskar den ämnesomsättningen för att den tror att det är svält på gång.

Gör en lista på allt som du äter på en vecka så du ser vad du egentligen stoppar ui dig. Man äter mer onyttiga saker än man tror många gånger .

Det beror också på hur många kilo du vill gå ner och hur vältränad du är. Ska man gå ner 20 kg så måste man ta till någon organiserad metod tror jag, men är det brar några få så kan det räcka att lägga om livsstilen lite.

Tränar du mycket. Tänk på att itne titta så mycket på vågen om du börjar träna mer och bara ska gå ner några kg. Muskler väger mer än fett. Känn efter hur kläderna sitter t ex och kolla midjemått t ex.

• bamsefan

Tack så mycket för tips........

Mer......

För att hålla ångan uppe är det bra att få lite tips ifall man faller in i tråkiga rutiner.10 kilo minst....är mitt mål.

Svar på tråden Tips på tidsfördriv.....