• bubbla

Erfarenheter av IVF i Uppsala?

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av ivf i Uppsala? Jag och min sambo har blivit utredda och var beviljad ivf i Gävle men eftersom vi bor så till att vi tillhör Uppsala län så blev vi omdirigerade dit. Hur är bemötandet där? Är det svårt att bli beviljad ivf? Hur lång är väntetiden?
    (nu är det många frågor)

• Svar på tråden Erfarenheter av IVF i Uppsala?
  • Louise

När vi sökte till akademiska så var det ungefär 4 månaders väntetid och dom hänvisade oss själva till linne-kliniken. En privat klinik som hör till försäkringskassan så det kostar som vanligt för uppsala-tillhörande. Kolla på www.linne.se, dom har varit väldigt trevliga och bra att ha och göra med och så svarar dom nästan alltid i telefon utan kö.
    Till linnekliniken fick vi komma en månad efter anmälan.
    Lycka till.

• bubbla

Va bra!!
    Vi ska träffa en läkare på akademiska i februari, så får vi se vad han säger.
    Fick ni alltså bekosta ivf:en själva på linnekliniken?
    Tack för tipset!

• SYLO

Vi har gått privat på Carl von Linne kliniken och har mycket dåliga erfarenheter av extremt dåligt bemötande. Man tog inte hänsyn till min endometrios eller det faktum att jag haft flera utomkvedshavandeskap.

De gav mig bara pergotime och sa prova detta, vilket inte var rätt i mitt fall då jag bara hade en äggledare kvar som det var stopp i vid genomspolning.

Till på köpet blev jag så överstimulerad att jag fick läggas in på danderyds sjukhus i 14 dagar. Hade tur som fick komma hem dagen före julafton.

Detta var år 2002 och jag hoppas att de har bättrat sig men jag kan absolut inte rekomendera dem. Då de inte ens ville prata med personalen på danderyd dvs min överläkare som ringde och i frågasatte dem varför de hade gett denna behandling till mig som riskerar höga % för utomkvedshavandeskap.

En bekant till mig har gått via akademiska i Uppsala och är väldigt nöjd. Så dem kan jag rekommendera de har två tvillingar och jag var med där och personalen där är super noga och kompetenta.

• Stumpan

Hej jag går på Reproduktionscentrum på Akademiska i Uppsala Där är vänte tiden ca & 6mån Jag har ingen annan erfarenhet än dom där, för jag ska just nu börja med min första ivf, behandling men kan hålla med SYLOs bekant att personalen är super :) Lyka till!!

• Zäta

Vi ska till CvL-kliniken och vi är mycket positivt inställda till den. Vår doktor tyckte att vi gjorde ett mycket bra val när vi valde den kliniken. De har bra resultat och ingen väntetid alls.

• delfinen

Vi går på CvL-kliniken och är väldigt nöjda. Vi har hela tiden blivit väl bemötta och vi känner att vi har förtroende för dem.

• bubbla

Va roligt att höra alla era åsikter!!! Stumpan:
    Jag ser också fram emot mitt första ivf och jag hoppas att det inte dröjer allt för länge. 6 månaders väntetid känns ändå överkomligt. Det lär vara betydligt längre på vissa andra ställen har jag hört.
    Lycka till!!

• paddan

Har hittills bara haft bra erfarenheter av CVL dom är trevliga och proffesionella.

Svar på tråden Erfarenheter av IVF i Uppsala?