Vem tycker ni ska vabba?
Jag är barnskötare, utan fast jobb. Jag är en ringvikarie, men har just nu et vikariat ut månaden.
Mitt SGI är 0, som innebär at jag inte ens har 50kr dagen när jag är sjuk. Mardrömmen är at jag blir långtidssjukskriven (om jag skulle bli sjuk) och måste leva på dom 50 kr om dagen.
Sambon är byggnadsarbetare, en murare...Han är provanstäld 4 månader till..efter det blir han fast anstäld.
Jag vabbar självklart när jag inte har nåt jobb, och tackar derför nej om dom skulle ringa efter mig. Annars har jag fått "avboka" jobb jag hadde tackat ja till et par gånger förra månaden. (ca. 5 dagar, sen har jag vabbat några dagar jag inte hadde jobb sen innan)
Jag tog det som en självklarhet at vi skulle dela lika, av det vi vabbar när jag skulle jobbat.
Nu har sambon varit hemma 3 dagar, och är redan sönderstressad av chefarna på hans jobb, och är rädd han ska få sparken..
samtidigt vill jag jobba så mycket som möjligt nu, när jag har jobb, och kommer enligt mina planer att vara hemma nesta period nåt barn är sjukt. (oavsätt om jag har jobb eller inte)
I morgon behöver sonen att vara hemma, men sambon vågar inte vabba mer pga hans jobb, och lämpar derför ansvaret på mig. Han är rädd om sitt jobb, och menar at det är bättre han har et jobb, än at han ska bli arb. lös, och at jag ska vara den enda som har jobb, som då är et ringvikariat..Då är det bättre at jag alltid vabbar, och antagligen blir ointeressant bland vikarierna.
Samtidig tänker jag på mig, om jag blir sjuk, om det skulle ta slut mellan oss...Då sitter jag i skiten..
Jag forstår hur han tänker, men hur skal jag komma vidare?? Om jag skulle få et jobb, vem ska då vara hemma?? Han tjänar endå mer än vad jag nångång kommer att tjäna så länge jag jobbar inom barnomsorgen...
Dela gärna med er, både ni spm är på min sida, och ni som är på sambons sida, och ni som har några forslag till oss...
Hoppas barnen snart blir friska...det är två barn, 1 och 4 år..När den ena blir frisk, så blir den andra sjuk, sen får den ene svinkopper....och vattkopper har ingen av dom haft, så det kommer vel snart...dom får nog inte samtidigt, men min tur.,.