• Elsans

Världens bästa fläckborttagare!

Jag har en vit träningsoverallsjacka som jag hade drällt nån färgad ansiktscreme på. INGENTING fick bort det, jag provade med vanish och jag tvättade den mkt varmare än man skulle och det flera gånger i rad. När jag gnällde om det för en kompis sa hon att det ENDA som fungerade på hennes bebis nerbajsade vita bodys var dove-tvål så jag provade och det FUNGERADE. Helt otroligt! Funderar lite på om den verkligen är så mild som den påstår i reklamen... jag tvättade den i tvättmaskinen direkt efter också.

• Svar på tråden Världens bästa fläckborttagare!
  • Nadjis

Låter ju bra, men den kanske inte är så nyttig att tvåla in kroppen med då Men ska definitivt prova på sonens fläckiga kläder

• stin a

Det lät ju superbra!...vad bra att du kunde rädda jackan...Ska nog köpa hem den tvålen för säkerhetsskull ifall olyckan är framme ...brukar annars andvända Ta bort...Glad

• Missing Wolf

Vilket bra tips! Ska köpa hem den tvålen för fläckborttagning.

• Monstermamman

Min mormor som jobbade på en tvättcentral medan hon jobbade sa att bästa fläckborttagningsmedlet var LUX-tvål och banne mej, det stämmer också! Det var det enda som tog bort bajsfläckarna från ungarnas kläder när dom var små.

KÅRV, för ett bättre Familjeliv! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375-1.html
  • Elsans

Det tycker jag absolut! dock vet jag inte hur den fungerar på andra färger än vitt, tvålen kanske bleker dem och så blir det vita fläckar istället...

Ta bort provade jag också, men jag gjorde det inte direkt när jag hade drällt ner den, hade jag gjort det så kanske det hade fungerat.

• Elsans

Monstermamman: hmm, lux-tvål också alltså. Undrar just om alla tvålar är bättre än vanligt rengöringsmedel...

Svar på tråden Världens bästa fläckborttagare!