• yuzz

Resa när man är gravid??

Ja kommer flyga när jag är i vecka 26 och är lite orolig för hur det kommer att gå.
    Är det någon här som har någon erfarenhet av att resa runt dessa veckor??
    Hur mådde ni osv??
    Tacksam för lite lugnande svar

• Svar på tråden Resa när man är gravid??
  • menu

det är väll så olika för alla, så man måste bara utgå ifrån sig själva..

vissa kan ha jätte jobbigt redan i v 18 å andra
    som jag tex kände inte alls av graviditeten fram till v 26!

• Ankianka79

Jag var på Fuerteventura när jag var i vecka 24 och det funkade kanonbra. Visserligen så var hela min graviditet bra också så jag säger som menu; det är olika för alla.

Men jag upplevde det inte som något hinder, jag åt vad jag ville drack alkoholfria drinkar, badade i poolen och havet, åkte på utflykter och allt funkade toppen!

Vart är det du ska åka?
    Trevlig resa och lycka till! Det kommer att gå bra!

• Redbit

Jag är i vecka 24 nu och reser i jobbet varje vecka - tänkte fortsätta med det fram till v 29 om inget allvarligt händer! Hittils har största problemet inte alls varit med flyget, utan att hotellsängar är så förbenat hårda och obekväma...

• Sallisen

Jag reste inrikes i vecka 34... flög ner till Malmö från Stockholm och tillbaka igen några dagar senare. Gick jättebra!

... och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • Angeliqan

Flög när jag var i v 26 och v29.  Det var nemas problemas.. Hade stödstrumpor på hela flygresan och även på semestern när vi promenerade mycket.

Det enda som jag tyckte var jobbigt på semestern var att man blev pissenödig hundraelva gånger varje dag så man fick ju ha koll på vart det låg toaletter.

Trevlig resa

• Swenglish

JAg var i New York i vecka 24, det gick jättebra! Jag hade stödstrumpor och såg till att sitta vid gången så att jag lätt kunde komma upp och röra mig och gå på toa.
    Tänker också flyga till England vecka 31, tror det kommer gå bra!

• Yoko

hej
    har hört att det finns regeler för när inte får flyga längre. Någon som vet vad som gäller och om det är olika från olika flygbolag?

• Clostridium

Det bästa är nog att kolla med flygbolaget, men så här skriver Thai airways:

"Gravida kvinnor kan utan läkarintyg accepteras på Thai Airways Internationals flygningar fram till fyra veckor före beräknad nedkomst, förutsatt att den blivande modern är helt frisk och ej haft några komplikationer i samband med graviditeten.

För resa mellan fyra till två veckor före nedkomst krävs läkarintyg, s.k MEDIF samt den aktuella flygsträckans flygtid får ej överstiga 4 timmar.
    THAI accepterar inte transport av gravida kvinnor senare än två veckor före beräknad nedkomst.

Det kan finnas vissa restriktioner för inresa till antal länder varför flygbolaget alltid bör informeras eller
    rådfrågas då gravida kvinnor bokar sin resa. "

www.thaiairways.se/Dd.aspx

Svar på tråden Resa när man är gravid??