cellförändringar...någon som varit med om liknande?
har för snart 6 månader sen fått en underbar liten tjej.Gjorde ett cellprov vid återbesöket eftersom jag tidigare haft cellförändringar. Efter ungefär två veckor fick jag hem ett svar där det stod att jag återigen fått cellförändringar. Tänkte att
"-ok, det är väl som förra gången, inte så farligt".
Gick dit och fick beskedet av min gynekolog att det INTE ALLS såg bra ut och att han var tvungen att ta fler prover för at se vad som behövde göras. Han gjorde en skrapning och så "klippte" han liksom av bitar från livmoderhalsen, ungefär 6 stycken. Jag låg där i stolen och kände mg helt chockad över vad han just sagt. Kunde inte sluta tänka på det. När han var färdig så sa han att dessa prover skulle skickas på utredning för att se hur allvarligt det var och vad som skulle behöva göras. Antingen behövde jag komma tillbaka för att göra en till skrapning eller så var jag tvungen att göra en operation där man skär bort en delar av livmoderhalsen.
Efter en vecka fick jag ett brev hem där det stod att jag blev tvungen att kontakta honom får att få att tid där han skulle tala om vad provsvaren sa. Igår var det dags att få beskedet och han berättade att det var elakartade cellförändringar som man var tvungen att operera bort.
Så jag undrar helt enkelt om någon varit med om liknande? Hur tog ni det och har ni blivit "friska" efter detta isåfall?
Just att han talade om att cellförändringarna var elakartade kändes lite läskigt.
Ja, det här blev lite väl långt kanske men jag kände bara att jag behövde skriva av mig och dela med mig....kanske det finns någon som känner igen sig och är villig att dela med sig av sina erfarenheter?
*kram*