• Majsan81

Tips på spa, hotell som inte är så dyrt någon?

Hej!

Jag bor i Växjö och skulle om några veckor vilja bjuda ut mannen på en spahelg eller nått. Att få komma ifrån vintermörkret och rå om varandra lite är guld värt. Dock är vi båda studenter, fattiga med andra ord i varje fall när jag besämt att vi nu ska göra denna tripp i julens tid då klappar även ska inhandlas Jag vill inte berätta något om mina planer för mannen än. Men har ni några förslag? Tips? Behöver ej vara lyxspa, kanske en behandling och lite bubbelbad. kan till och med slopa behandling och bara få sova borta, äta gott och njuta av bubbelpool och bastu tillsammans. Inte så att en får sitta på männen och en på kvinnornas direkt Vart tog romantiken vägen då?

Vi har bil men är inte sugna på att åka så jättelångt. Tänk max 10 mil utifrån Växjö åt vilket håll som helst :) Kan väl sträcka milantalet lite längre utifall det kommer ett hett tips :)

Så nu tjejer! Hjälp mig och gräv fram era romantiska tips som ni har!

• Svar på tråden Tips på spa, hotell som inte är så dyrt någon?
  • Tess76

Kanske inte så billigt som du önskar, men jag kan varmt rekommendera Säröhus (Särö ligger i närheten av Kungsbacka). Jättemysigt ställe med fri tillgång till relaxavdelning med pool, bastu, jacuzzi och dryck (juice, kaffe, vatten). God mat med gratis snacksbuffé till drinken före maten. Kolla www.sarohus.se

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Majsan81

Åh låter härligt. Har du varit där själv?

• sanndris

Åh, det finns ett mysigt ställe i Växjö.. Visserligen inte nåt spa eller så men man kan hyra bubbelpool o typ relax avdelning.. Det blir ju ingen hel helg men kanske en eftermiddag och sen kan man ju bo på hotell i Växjö...
    Nu kommer jag inte exakt ihåg vad det heter men det ligger i alla fall typ mellan Kungsmad o Teknikum.. PÅ en liten gata där.. borde vara ganska lätt att hitta (de har solarier oxå)..

Ett annat tips är Ronneby Brunn, dom brukar ha några lite billigare erbjudande.. Sök efter deras hemsida..

Ha det jättemysigt!!!

• Majsan81

Åh Ronneby Brunn måste jag kolla upp också :) Det måste vara Per Lagerkvistsväg du pratar om när du nämner relaxavdelningen där man kan hyra bubbelpool

• sanndris

Ja, så klart!! Det är det ju!!

• LiLja1980

Fler som har tips? Jag är oxå intresserad!

• Majsan81

Nu har jag bokat! Det blev något helt annat efter en del surfandes :) Säröhus lockade otroligt mycket men om 1 år flyttar vi tillbaka till göteborg och då tänkte jag att det kan en bra idé att spara tills dess :)

Jag har bokat detta nu www.scandic-hotels.se/dispatch&oid=11286667&formName=ShowOfferDetailsForm
    Scandic hotell i Jönköping med atlantis spa. kostar 450 kr/ person och natt inkl frukostbuffé som de är kända för ;) och även inträde till spa´t. Behandlingar kostar utöver. Middag ingår ej i priset så det har jag bokat på en restaurang i närheten. Bra pris och mycket trevligt kände jag :) SLår man ihop allt så blir det ungefär samma summa som säröhus och även de flesta andra ställen som även har middag inlagt i sina priser.

Tack för all hjälp! Kanske detta är något för dig Wasabi? Jag har surfat så mycket nu så jag kanske har något annat tips om du specifierar dig lite mer vad är dina önskemål?

• Tess76

Det låter ju jättebra!
    Ja, jag var på säröhus i våras, och det var helt underbart!
    Ha det gott!

//Kalla fötter, varmt hjärta.
Svar på tråden Tips på spa, hotell som inte är så dyrt någon?