Sempers banangröt betér sig knepigt
Hejsan!!
Jag har en liten undran när det gäller Sempers banangröt. Vi har precis börjat med gröt till våran son och första gången jag gjorde den så blev den jätte vattnig å konstig trots att jag gjorde exakt som det stod på paketet, förutom att jag inte mätte upp exakt de 60 grader som de rekommenderar. Så jag testade senare på kvällen att göra ett nytt försök för att se om det var mig det var fel på eller om det var gröten. Då lät jag vattnet sjuda mycket längre..ja nästintill så att det började koka faktiskt. Då blev gröten bättre och lite fastare i konsistensen.
Men så idag när han skulle få sin gröt...så var han inte lika glupsk som han brukar så själva matningen tog lite längre tid än vanligt med påföljden att gröten hann svalna och i takt med det så blev den bara vattnigare å vattnigare (blev som välling nästan). Ska det verkligen vara så? Är det meningen att man ska behöva slänga i dem gröten bara för att den ska behålla rätt konsistens???
Är det någon mer än jag som upplevt detta eller har jag fått ett måndags exemplar (mitt grötpaket alltså)???
Funderar skarpt på att byta till någon annan grötsort...för när det blir såhär så är det ju inte roligt
Kramisar från Ängla