• Pokergirl

Erfarenhet all inclusive-hotell?

Vi vill åka iväg en vecka nu i vinter och funderar på all inclusive, bara få vara en veckas tid. Därför skulle jag vilja höra plus och minus runt all inclusive, var har ni varit, vad fick ni för pengarna, var det värt det, något ni skulle göra igen?

Jättetacksam för tips och hjälp!

• Svar på tråden Erfarenhet all inclusive-hotell?
  • julmusten

Jag har varit pa all-inclusive pa Turcs and Caicos, (en o i karibien), och Aruba.

Jag tycker det ar underbart, men jag ar javligt bekvam av mig. Aruba var dock lite battre an T&C da det var mojligt att gora saker utanfor hotellet dar. Det som jag upplevde som bekvamast var att alla drinkar var inkluderade, och nej, det ar inte for att jag ville vara full vid tolv pa dagen, utan for att det var sa himla smidigt att bara ga till baren och be om en flaska vatten att ha med sig pa stranden. Ingen planbok behovde man ta med sig, man visade antingen upp ett armband eller gav personalen sin dorrnyckel sa var allt avklarat.

Pa Aruba hade vi dessutom lite val av restauranger att ga pa och sa.

Det negativa ar ju om maten inte ar god, eller om man kanner att man vill gora saker pa dagarna/kvallarna som gor det svart att vara pa hotellet for mat och sant.

• Telus

Helt underbart! Jag trodde att det skulle bli lite tråkigt, men vi hade två olika restauranger att välja på och det var olika buffer varje dag. Kan bara säga att det var otroligt bekvämt! Sen kan man ju alltid gå ut och äta någon annanstans om man vill det någon gång.

• Lisa 74

Vi var på ett all inclusive hotell på Kanarieöarna förra året, som tur var hade vi inte beställt all inclusive. Superfint hotell, men supersunkig mat och äckliga drinkar, blä!!
    Istället letade vi upp lite mysiga ställen i närheten.

Däremot hade vi några vänner som hade varit på ett all inclusive i Västindien och det hade varit toppenfräscht.

• menu

julmust: jo jag vet att vissa hotell på aruba är bara all inclusive, men många kan man välja mellan all inclusive eller utan. å vi räknade i allafall att det blev billigare för oss att inte ha all inclusive, för så mycket årkade vi iallafall inte äta å dricka, (dessutom kostar ju ofta de man vill ha ändå 1 dollar/euro extra per drink/öl - dvs även på andra ställen än just aruba).
    smidigt utan kontanter... jo visst men ofta (åtminstone på aruba, å andra ställen i västindien) får man ju ändå ett kort som man kan visa/skriva på som betalning (som oxå gäller på alla hotelles barer tom på stranden).. så får man alltingen lägga en deposition i kontater eller dra med kortet på hotellet den summan man kan tänkas göra sig av med under vistelsen å så får man stämma av när man vill (naturligtvis senast när man lämnar stället he hee)

pokergirl, som sagt för oss har det iallafall inte lönat sig med all inclusive, då vi jämfört med samma hotell där man kan välja, samt om vi jämfört med liknande standard osv på samma resemål..
    Men naturligtvis finns det alltid undantag tex ilsa margaritha har ju svinbilliga allinclusive resor, fast det är inget påtänkt resemål för vår del.

• Pokergirl

menu: tack för informationen.

• julmusten

menu, vi akte till Aruba pa smekmanad och valde darfor the all inclusive option. Det lonade sig absolut for oss, men da at vi trerattersmiddag varje kvall i en vecka.

Pa T&C hade vi inte nat val.

• Swedie

Vi var på en all inclusive i Karibien för vår Honeymoon och det var helt underbart!! 7 restauranger, 5 pooler.. Vi var del av en "Excellence VIP club" vilket var helt fantastiskt.. Ja, det var en underbar semester, jag skulle göra det igen helt klart!

Det finns bilder i mitt galleri under Honeymoon

• micorazón

Jag har varit på Allinclusive i Janida , Fuerteventura (Kanarieöarna). Hotellet heter Jandia Mar och det var SUPERBRA, ska dit igen nu den 11 december. maten var god, alla jättetrevliga och fräscht hotell. HELT ok för 5500 kr /v

• Fröken positiv

Pokergirl: Vi var på all inclusive i Hurghada i Egypten. Supernöjda. Verkligen avkoppling på hög nivå! Maten var kanon men inte den inhemska spriten. Gjorde oss inget eftersom vi inte är några storkonsumenter.
    Har just bokat en ny resa till Hurghada och även denna gång valt all inclusive. Det lönar sig för oss eftersom vatten kan bli en dyr affär i Egypten. Vi kommer att ha med oss vår 9 månader gamla son och då är det ju vatten på flaska som gäller hela tiden.

Hoppas att ni får en trevlig resa vart det nu blir!
    FP

Svar på tråden Erfarenhet all inclusive-hotell?