• Carro W

Gratis program för att skriva noter?

Finns det nåt gratis program att skriva noter på datorn? Måste transponera (?) några stycken till min svärmor och orkar inte skriva för hand...

• Svar på tråden Gratis program för att skriva noter?
  • Carro W

Jag hittade ett, Guitar Pro, en trial version men jag får inte riktigt det att funka...

• Kentiz

www.power-tab.net/
    Jag har inte använt det i någon större utsträckning, men kanske kan det åstadkomma vad du vill uppnå. Det är åtminstone ett förmodligen lämpligt alternativ till Guitar Pro.

• Carro W

Alltså problemet med Guitar pro (och ant powertab) är att jag inte kan sätta in noter för... eh vad säger man nu, basen?

Jag hittade iaf gratis notpapper man kan skriva ut så det är iaf nåt.

• Trileia

Note Worthy Composer eller Music Sculptor. Båda finns i fungerande demoversioner. Enda felet med NWC i demoversion är att du kan spara samma låt max 9 gånger.

• Carro W

NWC verkar väldigt bra, lätt att jobba med. Men det verkar inte som man kan skriva dubbla noter eller så är det bara jag som inte fattar. Synd att det inte är gratis .

• Trileia

Jodå det funkar allt. Menar du dubbla notrader eller menar du att det ska bli som ett ackord? alltså två toner som sitter ihop?
    Hör av dig så förklarar jag.

• Carro W

Har skickat medd. till dig Trileia

• Carro W

Jag hittade det. Var visst bara att köra flera "Staffar" och göra layer staff. Smidigt

Svar på tråden Gratis program för att skriva noter?