• Anonym (Ledsen)

Alla andra blir gravida - utom jag

Fan! Fan fan fan!! Varför blir "alla andra" gravida utom jag? Vi försöker och försöker, men inget händer.

Sen kommer alla andra med sina "glada tillbud" att dom är gravida. Ååååh, grattis *spelar glad* Det värker och sliter sönder mitt hjärta. Avundsjuk! Vill ju också!!

Ibland tänker jag elaka tankar. Sen skäms jag. Usch, vilken hemsk människa jag är. Men det här är så jobbigt!! Hatar att räkna dagarna varenda månad. FÖr att sen bli besviken när mensen kommer.

Ville bara skriva av mig....

• Svar på tråden Alla andra blir gravida - utom jag
  • Anonym

Åh du kommer att få ett litet mirakel du också så småningom när tiden är inne
    Ha tålamod bara även om det är svårt!

• Anonym (Ledsen)

Ja, det är svårt! Vi har mycket jobbigt i bagaget med barn som inte stannat hos oss osv. Då känns det så jobbigt när andra "springer om" oss. Vi skulle ju haft barn nu! Och nu sitter vi här utan barn och alla andra har fått/får inom kort.

• Anonym

Det låter inget vidare men som sagt,ha tålamod när dagen väl kommer och du har ett plus på testet så kommer det bli en helt fantastisk känsla.
    Fast det kanske du redan vet om ni har haft barn som inte stannat hos er?
    Antar att du menar missfall?
    Jag vet faktist inte vad man ska säga..
    Du har säkert hört det förut men om man slappnar av och inte tänker på det så mycket (vilket som är svårt) så brukar det bli lättare?..
    Lycka till i allafall

• Anonym (been there)

förstår precis! hade samma tankar när det aldrig blev +...till slut gav vi upp och tänkte resa o göra saker ist..började på nytt jobb o då minsann blev det + efter bara några v jobb där ..jag är övertygad om att när vi väl slutade fokusera på att bli gravida, blev det barn..konstigt men har flera kompisar som adopterat o sen fått "egna". vet inte hur länge ni försökt men idag finns ju så mkt hjälp att få om nåt skulle vara "fel" ..går ni på utredning? för oss tog det 5 år innan ettan kom tvåan kom efter 3 år till..hoppas det löser sej för er!

• sötisnos

Du är inte ensam, vi vänta 12 år innan vi sökte hjälp. Nu har vi fått våran gullunge

• Anonym (Ledsen)

Jodå, våra vänner vet om vårt barn som inte fick stanna.

Tack för era stöttande råd och tips! Man är ju lite urled på "klämkäcka" kommentarer....

• Anonym (förstår)

Håller bara med! Det går egentligen inte med ord beskriva hur j-kla jobbigt och hjärtskärande de kan vara som barnlös. Vidrigt är bara förnamnet!

Skickar dig en stooor <---kram---> och hoppas att det bli din tur snart!

• Anonym (Ledsen)

Tack "förstår"! Kram tillbaka!

• Anonym

vet hur de känns.. fått 2 missfall, är garvid iv.6 nu, men fått en blödning så de känns kört igen..
    så orättvist att de går bra för alla andra..
    de som inte gått igenom de vet inte hur de känns.. att de går bra för alla andra.. vet inte om jag fixar ett 3 missfall..

• Anonym (Ledsen)

Ja, det är jobbigt Man känner sig såååå ensam! Och så alla klämkäcka kommentarer "Det kommer snart ska du se" eller "Det blir när det är menat att bli" (Jaha! När då? År 2015 eller??) Skrikandes

• salsajenny

Vet oxå hur det var, vi försökte i ett halvår innan vi kom på att nä, vi får hålla upp några månader nu, så barnet slipper födas i slutet av året (moppe och körkort och systemålder sist av alla kompisar!), och strax efter det beslutet plussade vi. =) Man måste bara VERKLIGEN slappna av, alltså inte bara lura sig själv att man gör det. Skaffa rejäla anledningar att verkligen ge fan i bebisverkstan. Satsa på nytt jobb, ny slimmad kropp, vad som helst som gör att barn inte "passar in just nu". =)

Ville oxå ha ihjäl alla som kom med glada besked när vi försökte, men man fick ju vackert hålla god min, eftersom ingen visste att vi försökte, och därför inte kunde förstå att man blev ledsen när det aldrig blev vår tur....

Hoppas det går vägen för er snart, i alla fall...
    Kram och lycka till

• Miss Tattoo

Har varit i samma sitts ..2 missfall och ett utomkveds på begge äggstockar ..sedan 1 år utan ingenting ..tänkte nu är det kört ..nu får vi tänka på adoption eller andra lösningar ..helt plötsligt blir man gravid ..haft en blödning ..är nu i v17 är fortfarande orolig ..men hoppas det går bra denna gång.

vill ge massa kramar för det e så tufft när alla andra får barn och man vet att man själv skulle haft för längesedan ..men på nåt sätt så kämpar man vidare ..ja pratade med en kurator och gör fortfarande ..det va/är jätte bra ...så lätt att få andra problem ..av just att man aldrig blir gravid eller får problem som ja fick mf m.m  så då e det skönt att prata av sig med nån sådan.

kram kram kram vet hur det känns .

behandla andra som du själv vill bli behandlad ....FIAE
  • Anonym (Ledsen)

Tack för era svar. Jag känner själv att för varje person i min närhet som blir gravid går kroppen mer o mer i lås! Det funkar inte, jag vet inte HUR jag ska göra för att slappna av!

Har försökt med allt - resa, träna, jobba.... You name it - funkar inte. Den lilla  sitter och viskar i mitt bakhuvud hela tiden....

• Anonym (Nere)
    Anonym (Ledsen) skrev 2006-11-09 11:08:31 följande:

Tack för era svar. Jag känner själv att för varje person i min närhet som blir gravid går kroppen mer o mer i lås! Det funkar inte, jag vet inte HUR jag ska göra för att slappna av!

Har försökt med allt - resa, träna, jobba.... You name it - funkar inte. Den lilla  sitter och viskar i mitt bakhuvud hela tiden....

Hur har det gått för dig trådstartaren?
    Jag är i samma sits! Har fått två missfall och har väntat flera månader på att bli gravid igen. Händer ingenting. Och alla andra jag känner bli gravida! Känns så orättvist och det känns så jobbigt. Hur ska man tänka positivt? jag brukar vara en positiv person men det går bara inte?.
Svar på tråden Alla andra blir gravida - utom jag