• Lilla Pe

Urk, ge inte sparris till blöjbarn!

Vill bara varna andra med känsliga näsor!!!

Ge inte blöjbarn något med sparris i! Eftersom sparris gör att kisset luktar skunk blir det ett väldigt blöjbytande om man har ett barn som småskvätter ofta, för man står ju bara inte uuuut med stanken!

Gjorde misstaget att ge min dotter sparrissoppa (vilket hon tyckte var jättegott), sen fick jag byta blöja stup i kvarten det följande dygnet. Visste ju att kisset luktar illa när man ätit sparris, men går man på toa försvinner ju lukten när man spolar.

• Svar på tråden Urk, ge inte sparris till blöjbarn!
  • Suneboll

Det är väl bra att byta blöja ofta....om man har dem utan blöja lär de sig att kissa mer på en gång.
    Jag vet att sparris utsöndras via urinen...men har faktiskt aldrig tänkt på att det luktar...nu blev jag nyfiken, får väl hem o testa ;0)

• Zaria

Detta fick mig ju nyfiken, måste defintivt se sonen lite sparrisoppa och prova =)

(Har halsfluss så det är mycket soppa här)

• Lilla Pe

Hehe, javisst är det bra att byta blöja ofta, men att vara tvungen att rusa och byta så fort några droppar runnit känns lite mycket Tror att jag bytte kissblöja 6 eller 7 gånger på en eftermiddag efter sparris-soppe-incidenten, mot de vanligare 2-3 gångerna.

Svar på tråden Urk, ge inte sparris till blöjbarn!