• Amber

Tatuering till Älskling.

Jag hade tänkt att tatuera ngt som är en symbol för min älskling, Fredrik. Hade tänkt att sätta den på framsidan av höftbenet, eller hur man ska säga :) Nu undrar jag om ni har ngt bra förslag på vad?

• Svar på tråden Tatuering till Älskling.
  • AnnaLi

Skriv Fredrik i svart me nån snygg typstil bara, d hade jag valt

• Amber

Jo, men de blir så stort lixom, eller för långt snarare.

• Jenniefager

Seriösa tatuerare skriver inte in namn på pojk/flickvänner.
    Och även om det inte känns så nu, så KAN det ta slut och det är både dyrt och kan bli fult om du väljer att ta bort den...

• AnnaLi

Jag håller me Jenniefager...

• Amber

Just därför vill jag inte göra hans namn.

• AnnaLi

Men även om du tatuerar nåt annat så kommer d ju alltid va en symbol för Fredrik... inte så kul kanske om ni trots allt inte kommer vara tillsammans i all evighet...

• kaustiksoda

jag tror nog att ts har tänk igenom det redan.
    ni kanske har någon grej ihop?
    någon symbolik?
    namn tycker int ejag heller att du ska göra, men kanske hans stjärntecken? det är lite gulligt.

• Evangeline

Jag har ett monogram på vristen med ett E och ett S sammanflätat som jag ritat själv. Det syns inte att det är det om man inte vet om det, men VI vet och skulle det ta slut så är ES mina initialer också, så det är OK. Jag gjorde den dagen innan vi gifte oss och han fick den som en morgongåva kan man säga....
    Han uppskattade den MYCKET......

• Amber

Givetvis är inte detta ngt jag gör i stundens ingivelse, utan de ligger _mycket_ tankar bakom detta. Jag älskar honom obeskrivligt mkt & för mej är de därför inte ens en tanke att de ens kan ta slut en dag. Jag vet visst att de kan de, men jag vill inte tänka så! Men namnet vill jag inte ha iaf. Många bra förslag, spec de där me symbol, stjärntecken el initialer..nu har vi ju tyvärr inte samma, men ska kolla upp lite mer nu.

Tack för alla förslag!

• Jenniefager

Men om du verkligen vill göra det så är det upp till varje person. Ta isåfall något som symboliserar er båda, som du kan "leva" med om det skulle ta slut...
    Skulle själv gärna tatuera JIMMY någonstans, men vet riskera med det..

• bits

Jag har ett jattelarvigt tips istallet for att tatuera sig om man tycker att det kanns lite for mycket, hihi...

Jag brukade forut mala min mans namn pa naglarna, hans namn har 5 bokstaver, sa det kan vara en bokstav pa varje nagel pa en hand, for det mesta blev det bara J pa ringfingret... ,det blir jattefint nar man malar med t.ex en tandpetare

Svarmor skrattade i nagra timmar nar hon upptackte det

• TovaLisa

Har själv väldigt många tatueringar. (Såpass många att ett litet diskret namn på väl valt ställe inte syns.)
    Därmed inte sagt att man inte ska tänka efter ordentligt innan man märker kroppen permanent, vare sig det är med ett namn eller med en symbol. Den kommer sitta där den sitter. Det romantiska vore om du och din man skaffade likadana tatueringar. Då skulle nog litet av din oro släppa. Det behöver nödtvunget inte vara varandras namn.
    Men sånt är ju inte allas grej...

• Hannahs mamma

Jag ska tatuera ett rött hjärt med ett M i... som asså inte är ifyllt rött att min hud är det som bildar M:et i hjärtat... förstår ni hur jag menar???

För att OM det skulle ta slut (peppar peppar) Så är det bara att fylla i rött i det tomma M:et så har jag bara ett helt vanligt rött hjärta

lite luddigt men hoppas ni förstår

• Believe In Faith

...min sk pappa har gaddat in mammas namn,mitt och ett
    par andra x och det ser inte vackert ut,så jag får bara negativa
    vibbar av att gadda in den andres namn... det är ju en fin
    tanke,men tänk efter en gång till!

• Believe In Faith

Såg nu i efterhand att du inte ens nämde att gadda
    in hans namn....*håller för ögonen och skäms*...
    Symbol? Go for it!

• uniMog

en kombination av era stjärntecken kanske? Om ni tex är oxe och vattuman kan man göra en bild med en man med ett vattenkrus som går bredvid en oxe eller ännu finare om ni är ljungfru och skytt så kan man ju göra en kvinna och en man som kramas där mannen har en pilbåge över axeln.

Knepigare blir det väl om ni är fisk och skorpion tex

• Glittertrollet

Kanji, är jättefina tecken, gamalt skriftspråk så kallade ideogram och används huvudsakligen för att återge substantiv, verb och adjektiv i japansk/kinesisk skrift.
    Jag har mitt namn i min korsrygg, tecknen på höjden. Kanske inte nått du funderar på, men iaf, hoppas du hittar nått du gillar såsmåningom.

• Amber

De är så himla svårt, har just nu tusen idér i huvudet..men svårt att veta vad jag ska göra med dom :) Som tur är har jag ett ex som är grytm bra på de där, ska kika inom till honom idag så får han hjälpa mig me de, så får vi väl se om man blir klokare av de ;)

Svar på tråden Tatuering till Älskling.