• Venusmannen

Sista minuten hos DTF-Travel..

Finns det några resor egentligen, eller är det bara ett marknadsföringsskämt..?

Om man är Plusmedlem hos DTF-Travel www.dtf-travel.se (som kostar 100 kr för sex månader) så får man flera gånger i veckan via e-post erbjudanden om s.k. Sista Minuten erbjudanden. Dessa går sedan att beställa vid en viss tidpunkt några dagar framåt på deras hemsida.

Igår skulle jag försöka boka ett sådant erbjudande på utsatt tid, men då var deras hemsida nere hela förmiddagen. Så då sattes det ut en ny tid för erbjudandet till idag kl 10.00. Exakt klockan 10.00 tryckte jag på beställknappen. Inget händer, utan en minut senare finns bara beskedet på hemsidan om att erbjudandet är utsålt.

Då ringer jag deras kundtjänst, men kundtjänsten bara lägger på när jag frågar.

Fanns det några resor överhuvudtaget, eller är det bara ett marknadsföringsskämt?

Någon som löpt ett erbjudande för 99 kr hos DTF-Travel?

• Svar på tråden Sista minuten hos DTF-Travel..
  • n0va

...låter ju jätteskumt. Verkar ju onekligen som om de bara vill ha det att locka med - men egentligen finns det inga resor överhuvudtaget. Så verkar det iaf... men någon kanske beställt en sån här resa?

*puff*

• snartgravid

Jag försökte också köpa den resan idag. Men det hände samma sak som för dig. jag ringde också dit och fick till svar att det är så många som trycker samtidigt så då kan det bli så. Man undrar ju precis som du säger om där fanns några resor, för just denna är ju slut sedan länge till det ordinarie priset.
    Skulle vara kul att se om någon här inne lyckats få tag på resan?

• Fröken positiv

Exakt samma för mig!
    Funderar på att avsluta mitt abonemang. Har försökt på flera 99 kr erbjudanden men icke sa Nicke. Det är alltid "någon annan" som kommer först!

• Venusmannen

Några dagar efter mitt första inlägg så fick vi ett "Vi ber om ursäkt"-mail från DTF, där man beklagade att det varit tekniskt strul.

Som kompensation fanns ett nytt 99 kr erbjudande med.
    OCh denna gång lyckades vi faktiskt boka!

Jag hade dock en mailväxling med DTF angående hur rättvist systemet egentligen är. Det vore nog rättvisare om man först fick anmäla sitt intresse för ett särskilt erbjudande, och sedan att de lottade vinnare. Alternativt lade ut resor utan förvarning.

• Fröken positiv

Jag fick samma erbjudande. Det var ju bara det att vi inte ville till Kristianstad, våra kompisar finns ju i Göteborg, så jag tycker inte att det var någon bra kompensation.
    Kul att det blev en resa för er i alla fall.

• Venusmannen

Jag ställde också en fråga till DTF om varför de går ut med så extrema priser när de kan misstänka ett sådant stort intresse. Det måste ju bara ge många missnöjda medlemmar.

Vi, och säkert många andra skulle kanske betalat det tiodubbla för två övernattningar med julbord. Det hade ju varit ett bra erbjudande ändå.

Förhoppningsvis lärde de sig något av händelsen.

Svar på tråden Sista minuten hos DTF-Travel..