• RoLaren

guldkedja till vigselsringen - billigast var???

Vatten i kroppen gör att jag kanske får köpa en guldkedja till vigselsringen.... Jag har ingen nu, bara silver. Jag kunne så klart bara använda silverkedja men tycker absolut det är snyggare med guldkedjka till guldring.
    Men OJ, va dyrt det är!!

Någon som kan tipsa om billigt ställe/ var det är billigast att köpa guldkedja?? (MÅSTE vara helt i guld)

• Svar på tråden guldkedja till vigselsringen - billigast var???
  • MayaPiraya

Guldfynd brukar inte vara så dyrt. Annars så går det att hitta billigt på internet, dock kan jag inga adresser...

• RoLaren

Tack!

Andra som vet något?

• Umbra

Albrekts Guld brukar vara billiga!

• nova77

Jag hade en kompis som hade sin vigselring i ett läderband alla "Efwa Attling"-smycken. Detta var väldigt snyggt, modernt och framför allt ett ekonomiskt alternativ eftersom det oftast avser endast en kort period.

• annca

Jag tänkte också på att skaffa en kedja till ringarna, men så fick jag en varning om att om man har ringen hängande i en kedja kan kedjan skava sönder gravyren, och det vore ju tråkigt, så jag lutar nog åt lädersnoddsalternativet...

Bara ett tip/en varning.

• Elmindreda

Själv har jag haft mina ringar (vigsel och förlovnings) i guldkedja (bismarck) nästan sen jag gifte mig (augusti), visst är det tråkigt?

Vet inte vilken affär som är billigast, ville bara säga att tänk på att inte köpa en alltför tunn kedja, det blir ganska tungt med ring på, och man vill ju inte tappa ringen!

• Plommonet

Har jobbat i guldsmedsbutik. Det beror alldeles på vilken tjocklek och vilken längd du vill ha eller behöver. Dagspriset på guld varierar från och till. En mellantjock kedja i 42 cm längd brukar kosta mellan 600-800:-. Är de mycket billigare så beror det oftast på att kedjan är mycket tunnare/svagare. Men, är det bara för en kortare perio så kan det ju gå bra i alla fall. Annars så nöter en så tung grej som en ring väldigt mycket på en kedja, vilket kan resultera i att den så småning om går av. De går i och för sig att laga, men det kostar ju oxå då förståss. Hoppas du hittar nåt.

• penapöna

Kolla på IndoNordic, HedbergsGuld, de finns ju på internet. Annars är väl AlbretsGuld billigare än Guldfynd.

Själv tycker jag att silverkedjan gjorde att mina diamater i vigselringen blänkte mer än med guldkedjan.

• RoLaren

Tack så mycket för alla råd och tips!
    Kanske jag vill använda en lädersnodd....
    ... Men jag vill gärna ha en guldkedja ändå, så jag vill kolla olika priser!

TACK

Svar på tråden guldkedja till vigselsringen - billigast var???