• hejentjej

40 kvm för 2 personer?

kan det funka? det är sovalkov, ett stort rum, ett riktigt kök, badrum och trädgård, plus e havsutsikt : )

• Svar på tråden 40 kvm för 2 personer?
  • Cia o krabaten

Absolut kan det funka.

• hejentjej

har inte sett lgh än, men de är inte klaustrofobi smått??? hehe har svårt att uppskatta kvadratmetrar

• Mica82

det är ju så olika. Vi ( jag o min kille)bor i en 2:a på 65 kvm med stor inglasad balkong..ibland längtar jag efter en 3:a. Så för mig är 40 kvm alldeles för litet. Jag tycker om att ha lite space.

• ThuSkiiii

Det borde funkar
    Ja å sambon bor på 47kvm
    Innan bodde vi et tår i hennes rum på 20 kvm MAX

• hejentjej

fast de är väll bra om de inte finns andra alternativ, på det stället där vi söker finns knappt några bostäder, å ska man köpa ett hus ligger de på 5 miljoner ca...

• Smurfan JM

Jag och sambon bodde på 33kvadrat (kök, hall, badrum och stort rum, ingen alkov) i förrförra lägenheten, och det var inga problem alls med utrymmet.

• Danbala
    hejentjej skrev 2006-11-09 11:46:33 följande:
    har inte sett lgh än, men de är inte klaustrofobi smått??? hehe har svårt att uppskatta kvadratmetrar
    Det beror oerhört mycket på takhöjd, fönsterstorlek och planlösning.

Vi har 54 kvadrat på två pers, mycket av det går åt till en meningslös mörk hall, men det är så högt i tak att det känns luftigt och rymligt ändå.
    [...fnord...]
  • juliagrund

bor med min sambo på ca 40 kvm inne stan... när vi flyttar till större såsmåningom så kommer man nog inte fatta att man tidigare bodde i mindre. Man anpassar sig till situationen och för oss går det jätte bra, inga problem bara önskningar om att få flytta sen till större såklart...

beror nog helt på var du, TS, flyttade FRÅN?!

• stjernfall

KLART det funkar. Vi (ja o min pojkvän)bor på 27kvm. O då är det INTE ordentligt kök utan bara kokvrå. Vi har också sovalkov o det funkar skitbra

• tuvan4

Jag tror att det funkar om man ser det som en tillfällighet. För ni vill säkert bo större så småningom.
    Tror säkert att det kommer att bli jättebra!

• MotherOfTwo

Absolut att det funkar. Allt funkar bara man är beredd att ge avkall på vissa saker.
    Har själv bott på 27kvm i stan iof sig med 3 m i takhöjd men med duschen i vardagsrummet (en omgjord garderob ).
    Allt har sin charm.

Havsutsikt är ju aldrig fel.

• MissBlaise

Vi tyckte det var för trångt när vi bodde i en etta på 40kvm.

Svar på tråden 40 kvm för 2 personer?