Måla om möbler?
finns det någon färg som går att måla direkt på möblerna utan att slipa före? Vill måla om spjälsängarna här hemma men orkar inte lägga ner så mycket jobb på det..
finns det någon färg som går att måla direkt på möblerna utan att slipa före? Vill måla om spjälsängarna här hemma men orkar inte lägga ner så mycket jobb på det..
Kan nog gå, kolla på färgaffären. Se bara till att tvätta av möblerna med målartvätt först!
Det finns en innefärg på Rusta som är bra till sängen. Antikvit, vattenbaserad lackfärg. Den torkar fort och gulnar inte. Luktar inget heller.
Hampo-> Om man använder färgen från Rusta, behövs det inte slipas innan? Använder du pensel eller roller?
Jag har precis målat om min tripp trapp stol i Nordsjös snickerlack. Tänk på att välja lack som har glans i sig, så att du kan tvätta/torka möbeln du målar i framtiden. Jag valde glans 40, den är lagom blank. Dock slipade jag min tripp trapp stol innan jag lackade den, men det var bara för att den redan var behandlad. Köper du en spjälsäng som är obehandlad, så kan du nog måla direkt på den utan slipning.
Du kan tvätta den med målar tvätt innan.. Men annars så räcker det om du bara slipar med fint sandpapper lite lätt, så färster den nya färgen bättre... Ifall spjälsängen är målad med en lack färg alltså....
Ok...ursäkta . jag trodde det var TS jag svarade på. Men du fattar nog ändå.
hehe *lol* förlåt att jag skrattar...
Men det är inte illa när man citerar och svarar på sitt eget inlägg *fniss*
Inget illa menat, jag är själv grymt duktigt på sånt där... Var bara roligt att stöta på en till
Nää, lilla Häxan Jiagumman. Jag svarade på dundermammans fråga fast jag hade TS i huvudet. Men det innebär ju att jag är snurrig i alla fall.
hehe det såg ja nu.... *fniss* ja ska nog lägga mig, det förstår jag nu...
ja kommer gå vilse på vägen till mormor om ja går ut och e så här snurrig... *sorry*