• Anonym

ständigt upphetsad-är detta normalt?

Som jag skrev i rubriken så är jag nästan hela tiden upphetsad-dvs "kåt". Detta stör min koncentration till annat väldigt mycket. Ibland kan jag onanera upp mot en 15 gånger per dag eller mer om jag har möjlighet till det. Har även hänt på jobbet då jag inte kunnat koncentrera mig på arbetsuppgifterna. Detta har blivit väldigt jobbigt för mig.. har varit så mer eller mindre i 7 år, fast nu på sistonde har det blivit mycket värre.
    Vissa dagar kan jag bli väldigt irriterad mot andra när jag inte kunnat få tid till mig själv.

Vet inte om detta är ett problem jag kan ta till doktorn, eller vad det är. Tror inte det är normalt, men vad vet jag.

Tacksam för råd.

• Svar på tråden ständigt upphetsad-är detta normalt?
  • Akk76

Jag såg en dokumentär på tv om något sådant för några månader sedan. Kommer inte ihåg vad det hette, men det var ovanligt. Det var kvinnor som fick orgasm flera gånger om dagen, vissa fick det till och med var tionde minut.

Det hette något speciellt, men kommer tyvärr inte ihåg vad det hette.

• Anonym

Jag såg också den dokumentärn. Gå till läkaren är mitt tips. Han/hon kan kanske hjälpa dej vidare.

• sakoline

Förstår att det kan vara jobbigt, kanske det finns smågrejer du kan göra också, t.ex. inte ha så tajta byxor eller stringtrosor... eller, nej, nu babblar jag bara utan kunskap.
    Är det något du stimuleras av, tänkte jag?

• jenny23

jag tycker du borde söka om detta jag så också dokumäntär på tv om detta och det kan vara bra att få hjälp om du själv känner att det är jobbigt inget att skämas över.

• Anonym

Ni verkar utgå från att det är en tjej, är det det? Tror att det ska mycket till innan man klassas som onormal, men det låter ju lite jobbigt. Svårt att söka hjälp för en sån grej kanske, men du kan ju börja med att maila kanske? Och lägga fram att du tycker det är jobbigt att prata face-to-face om det, om du nu tycker det. Hoppas det löser sig!

• Anonym (jag med)

har ocksa det problemet Superjobbigt! Jag far inte orgasmer, men jag kanner mig ocksa kat nastan jamt. Blir valdigt svart att koncentrera sig och jag kan ocksa onanera X antal ganger per dag. Vill ocksa veta vad man kan gora at det... Vill inte ha det sa har!

• Anonym (jag med)

och jag ar tjej forresten, ingen aning om vad TS ar

• Anonym

Jag tror jag vet vilken dokumentär ni pratar om.. eller kanske inte. Den jag tänker på är om kvinnor som får orgasmer utan att behöva röra sig själva.
    Det måste jag. Mitt problem är att om jag inte kan göra det så klarar jag inte vardagen. Efter en orgasm kan jag klara mig i ungefär en timme, förhoppningsvis. Vissa gånger är jag fortfarande upphetsad fast jag fått en orgasm. Känns så pinsamt bara att gå till en läkare med detta.

Jo kläder stället ju oftast till med problem, men de behöver inte vara så tajta. Värst blir det när jag sitter ner, men upphetsningen kommer ju även när jag står upp.

• Anonym

Anonym(jag med)
    Skönt att höra att jag inte är ensam om det iaf.
    Jag är tjej, hade nog varit ännu värre om jag varit kille.

Tack för era svar.

• Anonym (en till)

Jag har samma problem!
    fast det kommer och går. I "skov" eller vad man ska kalla det! jag kan onanera 10 ggr per dag och ändå känna mig kåt. Sen kommer en period när jag är alldeles ointresserad av sex överhuvudtaget.

• Lani Lilly

Jag kommer ihåg att jag har läst en artikel om just detta....
    Låt mig leta runt lite och se om jag hittar den igen.

• Anonym

Anonym (en till) och (jag med): Har någon av er sökt hjälp för detta, eller kommit på något för att "lugna" ner det?

Lani Lilly: Ja, det vore jättesnällt om du försökte. Har själv försökt att titta efter nåt sånt, fast det enda jag fått upp är ju om de som får ständiga orgasmer.
    Kommer du ihåg något av det som stod i artikeln?

• Delyssima

PSAS, Permanent Arousal Sexual Syndrome, ett mycket ovanligt tillstånd som får en kvinna att bli sexuellt upphetsad av minsta lilla. Kan det vara detta du TS letar efter????

www.expressen.se/index.jsp

• Anonym

Delyssima:
    Har nog en väldigt lindrig form av det i så fall. Får inte orgasm på bussen av vibrationerna, även om jag kan bli upphetsad av det. Fast gick det inte att göra nåt åt hennes "problem" så går det ju troligen inte att göra nåt åt mitt.

Letade på PSAS och hittade en artikel om det, och även om en annan "åkomma"
    www.femalepatient.com/html/arc/sel/april02/article03.asp
    och..
    en.wikipedia.org/wiki/Hypersexuality

La dem här för att ni andra ska kunna läsa. Kanske någon av dem stämmer in på er.

Svar på tråden ständigt upphetsad-är detta normalt?