• 2 Catswoman

Någon som känner som jag?

Varför blir alla andra med barn och inte jag. Jag jobbar i butik och varje dag kommer det stolta gravida och det får mig att känna,varför lyckas dom och inte jag.Vi har försökt i 15 månader att bli gravida.Jag slutade röka,började äta folsyra, har försökt att gå upp i vikt, dricker mindre, ja allt som ska vara bra för produktionen.Men inget händer. Jag blir så förbannad när man hör om dom som gjort tvärt emot och ändå lyckas. Vi ska till KK på första besöket om tre veckor och till dess måste jag gå upp två kilo,låter lite för vissa,men jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt och inte blir det lättare när man blir stressad. Finns det någon med samma problem? Skulle bli glad för tips hur jag ska öka i vikt.
    Lycka till alla tappra där ute!

• Svar på tråden Någon som känner som jag?
  • EHel

Hej!

Jag känner absolut som du när det gäller andra gravida. Vi har försökt i tre år,och tyvärr blir känslan inte lättare med tiden.

Däremot har jag inte samma problem som dig när det gäller vikten. Är väl rätt normalviktig - men alla behandlingar har gjort att jag gått upp i vikt och väger väl några kilo mer än jag skulle önska just nu. Tränar dock redan mycket, och tänker på vad jag äter, så jag får ta tag i det mer seriöst när vi vet resultatet av denna IVF.

Kanske behöver du börja träna, om du inte redan gör det. Kan lätt hjälpa till att lägga på dig några kilo - särskilt i samband med lite mer mat!

Lycka till!

EHel

• canin

Hej.

Håller med, det är inte utan att man har blandade känslor när folk i omgivninggen får små underverk. Samtidigt som det är kul för deras skull känner man ju att Åhhh, vad jag oxå skulle vilja..., Varför kan inte vi, etc.. Och likadant på i arbetet, jobbar oxå i butik, och där blir man hela tiden påmind.

Jag och sambon har kämpat på i några år nu och har precis börjat med pergo så vi sätter vårt hopp till det...

Hoppas det löser sig för er!

• Mamma Till Leon

Kikar bara in för att önska LYCKA TILL

• 2 Catswoman

Hej!
    Tack för era svar.

EHel, hoppas att du får ett bra svar från IVF. Och ett stort lycka till! Jo, jag tränar, men jag har väldigt hög förbränning, men tack för tipset.

canin, Kör hårt och ge inte upp, hoppas verkligen att pergo funkar för er. Lycka till!!

Jag har gått upp ett halvt kilo,jippi.Nu är det bara 1.5 kvar.
    Jag kämpar på.

Kramar till er tappra tjejer!

• MERlight

Hej,
    jag har precis samma problem som dig!!! Är jätte smal och har alltid varit. Tyvärr har jag inget bra tips för att öka i vikt... Jag har provat det mesta käns det som, ätit kosttillskott mellan måltiderna vilket bara gjort att jag inte är hungrig och orkar äta så mycket till lunch och middag. Jag har provat äta massor med fett i maten men det hjälper inte. Sen har jag provat att äta mycket kolhydrater och där går det lite bättre, men så fort jag slutar anstränga mig så går jag ner de där kilona som jag slitit som ett djur för att gå upp!

Jag fick tabletter för att starta mensen som så klart lyste med sin frånvaro pga av vikten bla. En biverkning av de tabletterna var att jag blev enormt hungrig typ konstant. Då lyckades jag faktiskt gå upp ett par kilo. Men som sagt när jag slutade så gick jag ner igen.

Har de på kk sagt åt dig att du måste gå upp i vikt? Enligt min gyn hade jag ingen äl pga vikten men det tyckte hon bara var att åtgärda med tabletter eftersom jag inte är anorektisk utan bara har hög förbränning. Hon tog prover också för att se att detinte var något annat fel. Men men du kanske är mycket smalare än vad jag är (jag väger typ 45 efter mycket kämpande med vikten och är 164cm lång).

Lycka till!

• Aki83

Hej hej..kikar in bara. Jag har nu kämpat med att bli gravid i snart två år. Har äl varje månad dock lite oregelbunden. Jag har inte fått höra någonting från min gyn, men kan det vara så att jag har problem med att bli gravid pga min vikt. Jag är 166cm och väger 48kg.

• MERlight

Aki83, VET du att du har ÄL? Jag hade oregelbunden mens och som det verkade på tempningen så hade jag ÄL men det trodde inte min gyn, så jag skulle nog kolla upp det om jag var du. Oavsett så har man ju rätt till en utredning om man försökt i mer än ett år så det kan ju vara bra att göra det.

• 2 Catswoman

Hej MERlight och Aki83!
    Jo kk sa att jag måste väga 53kg och nu väger jag 51kg och är 162cm. Så jag kan tänka mig att ni måste gå upp till minst 53kg, annars får man ingen hjälp. Som tur är har jag ganska regelbunden mens och ÄL. Har man mens, så har man oftast ÄL, enligt min gyn. så är det ytterst ovanlig att man inte har mens utan ÄL. Och jag har hört att "undervikt" är en ganska bidragande faktor till att man inte blir gravid. Men nu ska vi inte vara negativa. Lycka till!!!!
    Kramar på er tappra tjejer!!!!!

• Aki83

Jodå jag har äl...varit gravid innan, men fick missfall. Jag använder nu Pergotime så får vi se vad som händer tänkte bara om min vikt hade kanske också lite med det att göra? Eller påverkar vikten bara äl?

• MERlight

Jag har också ett barn sen tidigare så jag har ÄL ibland, men allt för sällan...
    Jag gick till en privat läkare och det var inga problem att få hjälp trots att jag väger mindre än dig 2 Catswoman och är längre. Vi har ju alla olika kroppstyper och min gyn tyckte att det var helt ok att jag började med pergo. Tråkigt att kk ska vara sådär mot dig, det är ju skit svårt att gå upp i vikt ju! Och det är ju inte så att du är enormt undervikt liksom.

Aki83, hur ligger du till i din cykel nu? Jag är på dag 10 och tog alltså min sista pergo tablett i går.

Svar på tråden Någon som känner som jag?