• Tant Green

"Tilltugg" till smörgåstårta?

Vad kan man ha till smörgåstårta? Alltså inte i den, utan till den. Det känns som om det blir så tomt på bordet med bara en smörgåstårta, men vad kan man ha mer?

Bröd känns ju lite fånigt, för det är det ju fullt av i smörgåstårtan. Och grönsaker finns det ju ovanpå. Något annat? Ska man ha någon form av dessert?

• Svar på tråden "Tilltugg" till smörgåstårta?
  • Venna

Kan man kanske ha lite olika ostar, kex och frukter?

Smörgåstårta är ju ganska mättande, så nåt litet småplock kanske kan vara bra...

• Nette

En liten ostbricka är ju aldrig fel!

• BeatrixP

Vindruvor, kanske lite snacks, salta pinnar och nötter och sånt.

• Signatur

Jag skulle tyckt att det var gott med grönsaksstavar till. Just för att det är så mäktigt.
    Ska du ha dessert bör det vara något lätt, typ sorbé eller något i den stilen.

Tycker jag....

• Mor till solsken

Inte behöver man ha något förutom smörgåstårta, det räcker bra! Precis som du skriver finns ju allt i redan.
    Dessert däremot kan man väl ha i princip vad som helst. Tårta kanske blir lite samma men det beror ju på tillfället. Smörgåstårta är ju ganska mastigt så jag skulle nog bjuda på någon lite roligare kaka till kaffet istället för en regelrätt dessert.

• Tant Green

Tack för tipsen! Det lutar nog åt frukt och grönsaksstavar, det bör ju som sagt vara något lätt.

Sen kan man ju ha lite ost och kex och diverse snacks senare på kvällen. Hur mätt man än är så är det ju gott med något att tugga på när man dricker vin

• Tineling

Salta pinnar och olika kex och grönsaksstavar med dip.

Svar på tråden "Tilltugg" till smörgåstårta?