• AnnaGBG

P-ring. Några erfarenheter?

Hämtade ut en hormonspiral för ett tag sedan och knallade glatt till min gamla bm för att sätta in den men det var ju rent vidrigt, så jag tvärvägrade efter en stund och gick hem igen med spiralen i näven....

Så nu tänkte jag testa p-ring. Är det någon som vet något om den?

• Svar på tråden P-ring. Några erfarenheter?
  • waersta

följer tråden med spänning!

Fast är det hormoner i p-ring?

• AnnaGBG

Ja, det är hormoner i fast inte så mycket och de är "lokala".

• Anonym (min syrra)

tja!
    min lillasyrra har dem. hon tycker att själva konceptet är skitbra men trivs väl inte så himla bra med just de hormonerna MEN så har hon inte gillat vanliga ppiller heller.
    så om ni kan ta vanliga ppiler men vill slippa ta dem varje dag är ringarna kanon. jag har sett dem å hon har visat mig hur de funkar. man har en å samma inne i 3 veckor å så tar man ut den i en vecka då mensen kommer.
    hon känner inte av dem alls.
    verkar kanon även om jag tyckte att hormonspiral var jättebra även om de gör lite ont att sätta in.
    är jag till nån hjälp?

• AnnaGBG

Ja, du är till hjälp. Tack

Vill inte alls ta p-piller för jag blir så påverkad av hormonerna, plus att det känns fel att ta hormoner i den änden liksom. P-ringen utsöndrar ju hormonerna där de ska vara...

Och så är jag glömsk och blir gravid så fort min man tittar på mig, så jag KAN inte glömma något piller ( har en son på 2 år och en på 8 månader ) för någon ny bebis vill vi då INTE ha just nu

Och det här med spiralen... det var inte bara det att det gjorde ont...det var också det att den sitter ju FAST ( ja, nästan ) Jag vill inte ha saker i min kropp som inte hör dit, eller som jag i allafall inte bara själv kan ta ut.

Funderade på p-stav, men det är ju samma sak där - jag kan ju inte gräva ur dem ur armen när jag känner för det...

• Anonym (min syrra)

varför ska du ta ut den? om du vet att du inte ska ha flera barn på ett tag är dte väl bara att ta dit den*ler*
    det är ju bara att betsälla en tid å ta bort den när du vill....
    ja jag vet inte om det är stor skillna dpå pring å piller men som sagt man missar iaf inte nåt varje dag men du måste komma ihåg att stoppa in den rätt dag efter mens

• Titti17

jag hade p-ring, det är därför jag är mamma nu... så vill du inte ha barn ha inte p-ring! fast ja ångrar inte att jag hade min! ;)
    och en sak bara, hormonerna sitter inte bara "där nere" när du använder p-ring, de går ut i hela kroppen!

lycka till!!

• Mamma till Philip Nova Elliot

ring funkar typ som p-piller....de e samma princip bara det att hormonerna inte behöver gå genom hela kroppen. jag hann inte ha min inne så länge (innan vi bestämde oss för att försöka bli me barn) Sambon sa dock att den kändes (skavde) vid sex....man kan ju ha den ute 3 timmar.

www.nuvaring.nu

• swahili

Har oxå haft nuvaring, men jag fick väldigt sköra slemhinnor av den. Att ha 6 gick bara inte, de gjorde skitont.

Men annars tyckte jag den var jättebra....

*Barnen är mitt allt*
  • AnnaGBG

Swahili--Då var det ju ett väldigt effektivt prevmedel, då

Jag får testa helt enkelt.

• Kahlua

Jag har använt p-ringen i några månader nu och är i stort sett supernöjd. Och har inte blivit gravid heller.

Jag känner inte av den och inte min pojkvän heller (när vi har sex). Har inte märkt av någon viktökning.

Det är superskönt att slippa ta piller varje dag (är man glömsk som jag så...). Tyvärr har jag känsliga slemhinnor, men det hade jag även innan så det har inte påverkats av ringen.

Tycker absolut att du ska testa!

• Anonym

Jag satte in min ring igår, tycker den sitter väldigt långt ner. Får inte upp den längre. Det står att det går bra att använda tampong när man har ringen, men måste säga att det känns jätte konstigt. Jag som hatar att ha bindor
    När jag tar ut tampongen följer ringen med ut. Jag kan nog oxå redan nu säga att jag inte kommer kunna ha sex med den inne.
    Kvinnor har väl olika långa slidgångar antar jag :-/

• Kahlua

Senaste anonym-

Jag hade samma problem med min första ring. Den följde med tampongen varenda gång. Höll på att bli galen. Men grejen är ju att du i fortsättningen inte kommer att ha ringen under mens. Förutsatt att mensen blir regelbunden och verkligen kommer när du tar ut ringen. Men det ska den ju bli.

För övrigt ska den inte sitta så högt upp. Känner du av den?

• Lovan

Jag hade P-ring förut, och det funkade KANON för mig! Fick tipset av en kompis som inte klarar av den hormonmängd som P-piller tillför kroppen. Har man P-ring krävs det en mindre hormonmängd eftersom den sitter precis där den sitter.
    Så jag rekommenderar p-ring.

Ett till mirakel på väg! Bf 26/4-07
  • Anonym

Kahlua -

Nej känner den inte när jag inte har tampongen! Och ja du har ju rätt i det du säger... kommer förhoppningsvis att ha ringen ute vid nästa mens om allt funkar som det ska!!

Svar på tråden P-ring. Några erfarenheter?