• LillaÄrtan

Hjälp! Knallrosa väggar, vad för möbler?

Ska köpa möbler till dotterns rum men vet inte vilken/vilka färger jag ska gå på.
    Någon som vill komma med råd/tips?
    Hon sover fortfarande inne hos oss så detta är enbart lekrum änn så länge. Annars har hon en vit spjälis. . soms ka flyttars in i hennes eget rum, nångång

Det är ett litet rum med chock/knallrosa väggar & en fond i vitt med rosa giraffer på.
    Sambon vill köpa Mammut-serien från Ikea, och jag vet inte vad jag vill alls Sugen på vita möbler, Hensvik-serien kanske?
    Tavlor, gardiner är i vitt. Mattan är BARNSLOG RAND i orange, vitt, rosa & rött från ikea.

Mammut är så färgglada så jag är rädd att det blir FÖR mycket av de goda.

Vad säger Ni?
    ~ Mamma till Världens finaste Julie 051215~
  • Svar på tråden Hjälp! Knallrosa väggar, vad för möbler?
  • Rokka Jill

vitt... eller ljus trä..
    inte ros o inte mer färgglatt.. möjligtvis GULT.. rosa o gult blir så gräsligt ihop att det e förvånadsvärt snyggt.. min morsa hade rosa väggar o gul soffgrupp i vardagsrummet.. men jävlar sicken effekt

• Akelois

Snorgrönt (?) och rosa är fint ihop..låter inte vidare spännande men det passar faktikst ihop.
    Enligt min smak skulle jag välja att ha svarta saker/möbler.
    Väldigt fint till cerise.

• Nyfiken gul

svart

vitt

cremefärg

cappuccinofärg

träfärgat- körsbär, furu, björk, ek.....

• hampo

Ljusgrå

§ alla har vi varit små §
  • Gumlan

vitt och rött!!! elelr vitt och gult

• a halleluja moment

svart eller vitt

ärlighet vara längst...synd att alla inte klarar av den bara..
  • Frågvisa

Vi har också chockrosa väggar i dotterns rum. Till det har vi ett rosa golv med blommor på, och röda mammutmöbler. Se bilder i gallriet.

Tycker inte att det går att ha för mycket färger i ett barnrum Vi har en del kvar att göra i rummet, bland annat ska vi sätta upp lite fler hyllor, gardiner, tavlor, spegel och sådant.

Sedan bilderna togs har vi bytt ut mattan i myshörnan, satt upp en liten sänghimmel från indiska som just nu fungerar som mystält. Vidare har det kommit upp en röd hjärtformad lampa på den vita väggen, och två vita hyllor på en av de rosa väggarna. Vi har också satt upp vita tavellistliknande hyllor där vi har fotografier och böcker. Ska uppdatera bilderna i galleriet så snart vi har fixat lite mer (och så snart jag orkat städa undan lite, just nu ser det ut som efter ett bombnedslag i lekrummet)

• helenasthlm

Vi har också rosa väggar i hela min dotters rum.Jag har turkosa mammut bordet och två rosa pallar.Leksvik antikbetsade bokhylla och så har hon som kök,skötbord och vit docksäng m.m.m.

Jag har de cerise SARITA längderna och mörkrosa mammut lampor i hennes fönster.De är så mysigt i hennes rum. Minnen lampan har hon i taket.Och de röda hjärtat ovanför sängen. Säng ram har vi ej köpt ännu men jag ska nog ha en vit dagbädd, hon har en 90x200 säng.

Tror de är fint med vita möbler till rosa väggar.Jag funderar på att spraya hennes bokhylla vit när vi köper den vita dagbädden.

Finns bilder i mitt Galleri.

Svar på tråden Hjälp! Knallrosa väggar, vad för möbler?