• kakan76

Säckvis med gosedjur!!

Hejsan!!

Jag har äntligen beslutat mig för att göra mig av med alla min gosedjur som jag samlat genom åren... Ca 10 säckar..
    Nån som har en ide vart man kan skänka dom??

Tänkte mig kanske astrid lindgrens barnhus eller nåt liknande.. Nån som har nån ide eller erfarenhet??

• Svar på tråden Säckvis med gosedjur!!
  • JJbebe

Hm... har för mej att det finns sändningar som går till barnhem i ryssland (eller andra länder för den delen) speciellt nu vid jul. Kan tyvärr inte namnet på nån organisation, men det kanske skulle vara något?!?

• Mellvis

Jag skänkte en säck till dagis.

• kakan76

Jag vill vara säker på att det kommer fram.. Röda korset är iof stora..

• JJbebe

Ja, det förstår jag att du vill. Men som sagt, tar du nån stor så är det säkert lugnt. :)

• Tiril

barnsjukhus är bra ställe, eller den lokala ambulansen/brandkåren, här där jag bor så har brandkår o ambulansen alltid ett par gosedjur med sig i sina bilar OM det skulle finnas barn på olycksplatsen som behöver tröst.

• förtja

Jag hoppas att det är DINA gosedjur och inte dina barns???

Om man inte absolut helt desperat behöver pengar ska man ALDRIG ge bort eller sälja sina barns saker. Det är DERAS grejer ..

• Bigfoot

Jag har läst i nån artikel att sjukhus inte tar emot mjukdjur pga bakterierisken. Det ska vara "hårda" leksaker som kan rengöras ordentligt. Fast mjukdjur kan ju tvättas i maskin, så jag förstår inte riktigt skillnadenFundersam

/Biggis - mamma och monster
  • kakan76

Förtja::: öhhh å ditt problem är????
    spelar det någon roll vems gosedjur det är om JAG anser att det är för många så ger jag väll för fan bort dem... oavsett om det är mina barns... Men du kan ju gärna spara på allt dina barn får om du har lust...

Men om det nu är till någon tröst så ja det är MINA gosedjur som JAG samlat genom åren...

Svar på tråden Säckvis med gosedjur!!