Var hittar jag ett par riktigt varma vinterskor
vet ni? mvh sara
vet ni? mvh sara
Till barn el. vuxen?
vuxen, glömde det.. :)
varma vinterskor = tjock gummisula o gärna räfflad...
fryser du om fötterna beror det oftast på att själva sulan är för tunn och i fel material.
Det ska vara gummi och inte plast.... plastsulor hittar du oftast i lite snyggare stövlar/boots..
satsa hellre på tjocka, sviktande gummisulor - såna hittar du i kängor tex...
och så ska du ha riktigt bra material i själva skon. Det ska stöta bort vatten och kyla...
Satsa en slant extra på gummisula och funktion än att du tittar på hur snygg dom är...
mina vinterskor är skitfula och aptrista men jag har aldrig varit varmare om fötterna!!
Har ett på Ecco gortex, ser lite ut som mocka, men de är det inte.
Inte skit snygga men helt ok när man är ute å traskar.
Absolut dom bästa jag haft, mina är inne på 3:je säsongen nu, men det finns liknande på Ecco.
var hittar man dessa?? bryr mig inte om utseendet, är så fryssen om mina fötter
Mina kängor är köpta på Eccos egna butik.
vet ju inte vilken typ av sko du är ute efter... men power-stöveln är kanonbra om man är ute mycket i "friluftssyfte". jag har den när jag går på bandy och är ute och fiskar (på isen). men det har ni väl inte så mycket av i skåne... ;) de kostar 700-800 kr.
jag köpte jättevarma "gå bort-skor" i vintras. de passar till allt från shopping till promenader och kalas. märket är "emma". de anv. fårskinn till foder. mina är som släta kängor i svart mocka, med lite tjock sula, ca 3-4 cm, rundad tå, dragkedja. du har säkert sett sån modell. jag tror att emma har flera modeller av skor. jag köpte dem i en privat, fristående skoaffär. vet ej om kedjorna har det märket.
Bally kängor, helt suveräna!
Granngårdens graninge gore-tex har jag dom är lätta och jätte varma (tycker jag iallafall) kostar ca 1000 kr. Jag rekomenderar dom