• Pokergirl

Hunden ylar - varför?

Har upptäckt ett nytt beteende hos vår hund, han har börjat yla. Jag förstår inte varför, det är långa ylningar, vad kan det bero på? Hunden är 3 år gammal.

• Svar på tråden Hunden ylar - varför?
  • Heydatsme84

Kanske känner sig ensam?

• Danbala

Löptik i närheten?
    (Det var det enda som fick vår sävliga, rara vovve att börja med sådant i alla fall... Yla, gny, matvägra. Stackars lilla kåtbock. )

[...fnord...]
  • vackrastarflow

en hund jag bodde hos ett år ylade varje gång han hörde sirener från tex brandbilar, din hund kanske hör nåt??

• Pokergirl

Löptik låter inte omöjligt, fast då är den långt borta för vi bor ensligt. Han kan ligga i soffan och jag sitter i andra soffan och helt plötsligt börjar han yla. Eller så ligger han i våran säng och börjar yla. Han är vaken, och vi är ju hemma så varför skulle han känna sig ensam? Hör något tror jag inte, jag har inte hört något och vi bor som sagt långt från stadens pulser.

• vackrastarflow

han kanske ser eller hör något som ni inte kan se eller höra??

• frulan

En hund kan känna en löptiks doft på 5 kilometer, så det kanske är det

• Pokergirl

frulan:aha, tack! Det verkar vara löptik, mest troligt är det svärmors hund som han reagerat på, var hos dom och hälsade på och hon skulle precis börja löpa. Nu har han varit helt galen, på mig hela tiden tills jag förstod att det var min fleece han ville åt, jag hade den på när vi vad där och hälsade på.

Ska bli intressant, ska vara hundvakt i helgen. Kan bli livat!

• Terven

Hej! Har själv en ylande hund! Han ylar oxå när jag är hemma, gärna till musik, den "knäppgöken". Och självklart ylar han när tikarna löper i området.
    Vad är det för ras du har?

• ying yang

Vr hund brukar stå på balkongen och yla när löptikarna är på g, dock får jag alltid ta in han igen, han kan ju inte stå där ute och sjunga

• Pokergirl

Terven: Han är en blandras boxer och border collie.

Svar på tråden Hunden ylar - varför?