• Mollan

Sittmöbel för hallen

Sitter och bläddrar i IKEA-katalogen och letar efter en sittmöbel/bänk för hallen. Jag hittar inte vad jag söker, men kanske är det någon av er därhemma som har och kan berätta om det jag letar efter? Måste ju givetvis inte vara IKEA, men det brukar vara prisvärt...

Man måste kunna sitta på den och den får vara max 98 cm bred. Djupet är nog inga problem, men jag vill gärna ha någon slags förvaring under. Helst inte något löst som lådor eller så, utan helst fast i bänken. Har inte sett något som verkar hålla att sitta på för en 100-kilos svärfar . Har ni?

• Svar på tråden Sittmöbel för hallen
  • lianti

Hol förvaringsbord med en sitt dyna på, sidan 138 i katalogen. Vi har den längre holmöbeln i hallen med två dynor på. Funkar jättebra!

• Shoegal

Fast den är ju inte skitbillig tyvärr

• Flissi

En kista kanske? Ikea har en brun...ska kolla om jag hittar den. Den funkar jättebra att sitta på för både små & stora!

• Flissi

hittade den inte nu men den tillhörde Diktad serien!

• Mollan

Den där Cleo var ju skitfräck, Shoegal! Men lite väl dyr för vår smak... Kanske kan man tillverka en själv...

• eyry

finns en leksvik(?) skohylla, jag har den, fast målad vit, kolla i galleriet! hålelr för 100kilos klumpar, min sambo som väger 100 och r 193 cm lång klär på ungarna där

• eyry

ajdå, menar du bred som i lång? då passar ej denna

• Pokergirl

Jag har en på min klinik, det är en "låda" på hjul med vadderad dyna/lock som man öppna och förvara massa saker i. Går säkert att tillverka själv, tror den kostade 1200:- eller ngt sådant.

• Mollan

TS här...

Jag letar fortfarande efter en bra hallmöbel att sitta på, men börjar luta mot att köpa någon slags pall och komplettera med någon slags förvaring på väggen ovanför där man sitter.

Funderar på någon slags tyghistoria som man kan lägga vantar, mössor och halsdukar i, en för arje familjemedlem. Har letat på IEKA, men kom att tänka på att man kanske kan fixa till en själv. Har ni några tips?

Svar på tråden Sittmöbel för hallen