• kid

Någon som är flygvärdinna?

Hej!

Jag har funderingar på att söka som flygvärdinna, men vad ligger lönerna på ungefär?
    Och är det skillnad på om man jobbar i ex. Asien, Europa etc. ?

• Svar på tråden Någon som är flygvärdinna?
  • Birgitta2

Det handlar ju om vilket bolag du reser på, inte vart du flyger. SAS betalar skitlöner jämfört med flygbolagen i Dubai ex.vis.

• kid

Ok... Ska på intervju för ett bolag i Förenade Arabemiraterna nästa vecka.. hur tror du lönerna ligger där?

• Marija79

Jag har en kompis som jobbar på Emirates flygbolag, hon har jobbar där några år och flyger första klass nu, hennes lön ligger på ca 6000 dollar. det är ju ca 42 000 kronor. emirates är väl ett av de flygbolag som betalar sin personal bäst.

• Birgitta2

The emirates... känner till dom. Jag vet att piloterna ligger på ca 120 000 i månaden där. Svårt att säga vad värdinnelönerna ligger på.

• kid

Oj.. men så mycket kan man väl inte få som ny? Är ju sjukt mycket pengar!

• Birgitta2

Det handlar om lite förmåner eftersom de måste ta in folk utomlands och det behövs lite högre penningar som plåster på såren. Se på svenska ambassaden. Där får en liten kanslist 22 000 kr netto i månaden, och hyran betald när de jobbar utomlands. Inkl fria hemresor ett par gånger om året, och tio veckors semester.

• kid

Tycker lönen låter lite väl mycket.. är det verkligen så för nybörjare?
    Någon som har erfarenhet av att jobba i ett Mellanöstern land??

• Kaosspassageraren

Kan ju också vara klokt att kolla anställningstrygghet och sånt. Vissa flygbolag kan ju kicka sina flygvärdinnor när de är typ 25, vilket kan vara bra att vara medveten om.

Svar på tråden Någon som är flygvärdinna?