• MID

Hur ofta byter ni lakan till era små?

Hur ofta byter ni lakanen till era små om dom sover i EGEN säng? De känns ju inte som om dom smutsar ner så mycket eftersom dom inte direkt svettas och än så länge har han aldrig läkt igenom blöjorna men ändå så blir de väl kvalster etc så jag undrar hur ofta ni byter lakan . Skall man byta ännu oftareän till sig själv för att dom kan vara känsliga eller vd tror ni? Nu har jag bytt ca 1 gång per vecka även om de känns som om de är helt rent men bara för att vara säker.

• Svar på tråden Hur ofta byter ni lakan till era små?
  • Tirre

Jag byter lakanen i min lilla killes säng när jag byter våra lakan...dvs en gång i veckan. Han blir 1 år om 11 dagar och har kissat så att det läckt igenom 2 gånger på detta året, men om han skulle göra det så byter jag ju då.
    Har även bytt lite oftare då han varit sjuk...

• MOLLYS

Våran knatte sover på magen så det blir lite blöta rapar och annat i lakanet och därför kan det bli byte varannan dag. Skulle han sova på ryggen skulle jag byta lika ofta som våra egna - en gång i veckan.

• LinaT

Oj, vad duktiga alla var då, här får man skämmas!

Vi byter definitivt inte en gång i veckan vare sig till oss eller sonen. Högst varannan vecka, men det blir oftast en vecka till. Sonen är ju inte smutsig och sover dessutom i helt ren pyjamas, vi duschar givetvis varje dag och då känns det som att man kanske kan slippa tvätta lakan ständigt och jämt. Roligare kan jag ha!

• Maluna

Yes! Tack, Lina T! Vi ligger på din nivå och känner mig hemsk för det. Skulle mer än gärna vilja ha rena lakan varje vecka;OM nån annan bytte, tvättade och strök dem.

Det är det bästa som finns att lägga sig nyduschad i rena lakan men jag hatar allt arbete kring dem.

Trodde att vi var extremt äckliga av oss som inte byter varje vecka. Tack för att det finns fler Kramar

• teten

Håller med Maluna. Inte hinner man byta lakan varje vecka!! 2-3 veckor tar det nog, om inte lucas kräkt i sängen förståss, då blir det oftare...

• Pokemon

vi bytar lakan när han kissat eller när jag köpt nya sängkläder... annars blir det varannan vecka ungefär, när det andra lakanet är tvättat!

Kram

• jeannette

varanan v här o skäms inte för det...

• Makaroner

Varannan vecka ung för oss. När vi hade hundar hemma blev det minst en-två gång i veckan för de sov gärna i sängen och drog upp grus och grejer där

• Makaroner

Skumma smilisar det blir... inte riktigt van.. men kanske blir lite knäppa inlägg... finns det nån tabell eller nåt där man kan se vilka smilisar som är vad och hur man gör dem?

• Tirre

Jag är ingen fröken duktig.... jag måste byta lakan minst en gång i veckan pga allergi.... och jag byter alltså bara en gång..så jag gör minsta möjliga...
    Tvättar i tvättsuga, och då spelar det inte så stor roll om man tvättar 6 eller 7 maskiner.....

Håller faktiskt på att byta lakan nu...Lilleman har krupit upp i lakans-högen på golvet och lagt sig..... men snart bär det iväg till tvättstugan....

• ahlcec

Jag byter en gång i veckan - oftast. Junes sängkläder däremot.. När jag komme rihåg det. Hon ligger knappt i sin säng, och gör hon det så blir lakanen inte särskilt mögiga för det.

• Alveline

Var 14:e dag i allas våra sängar.. är inte så pedantisk med sådant

• Tinkolina

Vilken skön tråd

Sånt man är nyfiken på men inte törs fråga... fniss..

Här blir det nog närmare var 2-3 vecka än varje vecka.. ett av mina dåliga samveten. Råkade titta på Oprah-showen härom veckan när man pratade om sängar och lakan och dessutom var tvungen att visa närbilder på kvalster... ÄCKLIGT!! Bilden har liksom etsats sig fast nu.

• snuffsis

Jag byter oxå var 2-3 vecka, tycker inte att det behövs oftare hos oss. Jag gillar mina kvalster, måste ju få ha några husdjur...

• Mamsi

Normalt sätt varannan vecka. Nu sover lillkillen i min säng och han är en liten kräkis så för tillfället byts min säng typ varannan dag, ibland var dag.

• Tinkolina

Fniss.. har gått om husdjur både kvalser och dammråttor... fniss

• Stora

Jag byter ca varannan vecka o när det kommer kiss o kräks byter jag direkt. Gäller alla sängar.

• eccobell

Varannan vecka. Tvättar i tvättstuga och alternerar handdukar ena veckan och lakan den andra.

• wozzgirl

Herregu... här blir det högst 1 gång/mån.
    Nu fick jag dåligt samvete o ska byta i min sons säng.

Svar på tråden Hur ofta byter ni lakan till era små?