• Dino78

Finns det vettiga spritsar att köpa!?

Jag har i min ägo två spritsar. Vet egentligen inte om dom är värda att kallas för spritsar...dom suger!
    Den ena är en sån där liten påse och den andra är som en liten tub med tryck-spak så jag ska pressa ut spritseriet.
    Men dom är som sagt värdelösa! Så himla små att jag inte ens kan pressa ner nåt i det! Det blir kletigt och allmänt fult!
    Antingen är jag helt korkad och inte fattar hur man gör, vilket inte skulle förvåna mig eller så är dom dåliga.
    Dom är köpta på tyop ICA för en 30-40 kronor.
    Finns det vettiga spritsar som man inte ruinerar sig på? Fyller snart och kanske kan önska mig en men vill ju helst ha den TILLS jag fyller om jag ska göra fin tårta

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden Finns det vettiga spritsar att köpa!?
  • hib58

Jag har en som har en separat sprits. Den jag köpt har en påse som rymmer en hel del. Man släpper ner spritsen i påsen Om den påsen som hör till blir för utsliten Brukar jag sy en ny av en plastficka.
    Funkar ett tag.
    Men sen finns det en som man skruvar fast spritsen i påsen
    Är det den som skruvas fast vid påsen du har.

• Dino78

Ja, den ena skruvar man fast den på. Men dom är alleles för små, går inte ner ett skit i påsen. Dessutom så ärd et svårt att få ner det lilla som väl går ner. Kladdigt till max blir det också. Så irriterande!

DIF i själ och hjärta
  • hib58

Hej igen.
    Du skall leta efter en med lös plast sprits. Spritsen är större än den Du har. I samma förpackning ligger det en påse. Jag kommer inte ihåg i vilken sorts butik jag köpt min. Men jag fick leta. Om Du åker till Ge-Kås nån gång. Gå då till en annan butik i Ullared. Den ligger i samma hus som Granngården, Kvinna m.m..
    Jag kommer inte ihåg namnet bara.
    I den butiken finns en massa bra köks och serveringsgrejer.Bland annat finns där en ännu större sprits och spritspåse.
    Ser jag en sån sprits som jag har i nån butikskedja hör jag av mig,
    Lycka till.

• lilla tummelisa

Jag har köpt Toppits (heter väl ungefär nåt sånt som gör plastpåsar??). Däri finns det typ 10 plastpåsestrutar och 3 spritsar. Fungerar jättebra, men de är ju inte jättestora strutarna.

Proffsen på tv gör ju egna strutar av smörgåspapper, har du testat det?

• Dino78

Ska testa med smörpapper, aldrig gjort. Får hålla utkik i olika butiker. Ullared är lite långt härifrån men kommer jag di´t ska jag söka reda på den butiken

Tack!

DIF i själ och hjärta
  • ExAnimo
    http://familjeliv.se/Forum-11-240/m11306065.html

Här är en länk med butiker där du kan köpar tyllar = spritsar och även spritspåsar.

Proffsen köper påsar i plast som ligger på rulle och klipper upp lämplig storlek på hålet beroende på storleken på tyllen. Innifrån läggs tyllen i och därefter innehållet som skall spritsas.

Dessvärre har tråden gått ut och ny tråd del 4 har gjorts men jag hittar inte den just nu.

Annars kan du fråga JFL eller Jajja här på FL.
  • 121

Vid lite olika tillfällen har Tupperware sålt en sprits som är som en boll, den är super. Blir hur fint som hellst med den.

• Dino78

Då ska jag kika in i dom trådarna och kanske får fler tips då tårtorna ser ut som hej kom och hjälp mig - och det inte bara för att jag har en dålig sprits

DIF i själ och hjärta
  • 68an

Tupperware har en som är helt suverän!
    Jag nämndes att köpa den först efter att jag hade kasserat många andra varianter och svurit långa ramsor i köket.

Jag har haftd en från tupperware ca 15 år och den är som ny än, ett bra köp trots att den kändes dyr. Den kan även tvättas i tvättmaskin och du kan byta spritsar på påsen fast den är proppad med fyllning och den är väldigt rymlig, med mått på utsidan.

Den kostar ca 250 kr...du kan se den på www.tupperware.se jag bläddra mig fram till en katalog och där fanns den på sidan 15.

• Me like You

ja precis tupperware har en jätte bra! man kan byta munstycke hur man vill utan att innehållet kommer ut...

• apelsinmandarin

ja har köpt min sprits på panduro för 199 kr skitbra verkligen nått ja rekomenderar!!

Svar på tråden Finns det vettiga spritsar att köpa!?