• zazla

Du som är runt 168 cm, vad är din idealvikt?

Håller på att gå ner i vikt och vill sätta upp något slags mål. Men jag har verkligen ingen aning. Är ca 168 cm så jag gissar på att allt mellan 55 och 75 skulle kunna funka. Jag minns liksom inte när jag var nere i de kilona sist men nu börjar jag närma mig (har gått ner 32 kilo) och det hade varit skönt att se något slut på det. Jag har ofta fått höra att jag är väldigt proportionelig (eller hur det nu stavas), alltså jag får inte jättestor mage/rumpa/höfter/lår när jag går upp i vikt utan det fördelar sig jämt över hela kroppen. Om nu det kan göra något för att lättare bestämma någon målvikt alltså.

Så vad är din idealvikt, du som är ungeför lika lång som jag 165-170 ca? Självklart slutar jag gå ner i vikt när jag mår bra men det hade ända varit roligt att ha en målvikt.

• Svar på tråden Du som är runt 168 cm, vad är din idealvikt?
  • Mellvis

Jag är 175 cm lång, ta 75-10=65kg. fast jag väger 75kg.
    Är du 168cm 68-10=58kg.

• zazla

funkar det så alltså? oj 58 är ju inte mycket....då har jag en bit kvar alltså...

• Jamsan

jag är 1,68 och väger 68 just nu.
    Min idealvikt är runt 60-62 kg tror jag.....får se hur jag känner vartefter.

• getingmidja

zazla---> Grattis till den stora viktnedgången, fasen vad strongt gjort av dig!

• jeiden

jag är 1,68 och väger 58 kg
    Känns väldigt bra, men skulle gärna vilja ha lite fastare figur *ehm* efter mina 2 barn ...Lite muckler !

• zazla

getingmidja: Tack

ok men 60-65 någonstans kanske? Det känns som att 50-nånting känns väldigt lite...

• Jamsan

Hur långt har du kvar Ts (om man får fråga)

• Jamsan

Problemet är att vissa dagar känner jag att det räcker och andra dagar känner jag mig så stor och klumpig...

• Alcarinque

Oj, vad duktig du är!
    Jag är i och för sej 164cm men jag hade nog velat ligga mellan 58-60, så mellan 60-65 låter ju som en ganska "lagom" vikt.

Svar på tråden Du som är runt 168 cm, vad är din idealvikt?