• Helle

    5-månaders längre än 70 cm!

    Hur många är vi som har bebisar som är 5 månader och längre än 70 cm? Vad väger era barn? och vilken storlek använder ni?

    Det är såklart så att ni som har äldre barn men som var ca 70 el över nr de var 5 månader gärna får skriva här också och dela med er av hur det blev när de var äldre. Växte de på lika snabbt, eller lugnade det sig?

    Min kille är 5 månader, 72 cm och 8700 gram. Vi har storlek 68, men behöver 74 på bodys nu.

  • Svar på tråden 5-månaders längre än 70 cm!
  • MajaMaria78

    Hej hopp!
    Här är en till med en liten "långben". Alice är 4,5 månad och 70 cm lång!! Väger 8.400.
    Det borde lugna ner sig snart tycker man!

    Helle: Är ni långa som föräldrar?

    Jag är 1.70. Min man är 1.92...så jag tror inte tt vår skrutta blir jättekort. Det trodde dom inte på BVC heller...

  • Helle

    MajaMaria78: ja, vi är långa. Jag 182 och mannen 190. Så vi får nog också en lång kille Enligt BVCs uträkningar skulle sonen ligga 2 steg över normalt (nu ligger han mellan två och tre).

    Vilken storlek använder ni? Tycker det är så svårt att veta vad man ska köpa och hur fort de växer. Hur lång var Alice som nyfödd?

  • MajaMaria78

    Alice var 54 cm när hon föddes. Hur lång var din kille?
    Gissar på att han säkert oxå var ganska lång när han föddes...
    Alice vägde 4160 gr. Vad vägde din?
    Ja, det där med storlekarna är krångligt, tycker jag. Tyckte att speciellt strl 62 bara: "swopp borta". Hon växte ur den så fort att vi inte han använda ngra kläder där nästan.
    Nu har hon bara strl 68, men dn börjar att bli för liten. Hon har nästan inga plgg i 74...vilket betyder att mamman får/måste shoppa!!! Weeehaaaaa

    Får väl gifta bort vår långa Alice med din långe grabb när det blir dax

  • Helle

    Philip var 55 cm och 4445 gram när han föddes. Stora killen
    Vi har också bara 68 än, men ska börja med 74. Gillar också att shoppa så det är kanon! Men man vill ju ja sin lilla bebis länge också...

    Japp, giftermål om några år då

  • KarJac

    Min äldsta var 71 cm och vägde 8700 på 5-månaders kontrollen, min yngsta var 69 lång. Jag är 1.60 och min sambo 1.76, så vi är inga långisar! Ska bli kul och se hur långa de blir


    (¯`°?.¸ ღ Alexander 030307 & Elias 060504 ღ ¸.?°´¯)
  • Oboy06

    Min kille är 5 månader han är 70 cm och väger tro det eller ej 9950g. Han är en stor krabat min lillman. storlek 74-80 drar han.80 på bodys för annars sitter de för tajt:)

  • Lyckliga ja

    oj min son va 71 cm när han va 7 månader :/ o jag som tyckte han va lång för sin ålder haha.. finns dom som har längre barn alltså :S

  • Vilmagbg

    Max var 74 cm lång och vägde 9940 gr när han var 5 månader. Han växte som värsta raketen tills han var ungefär 9 mån sen började det lugna ner sig. Alla sa alltid att han var en stor kille. När han var 1 år var han 81,5 cm lång och vägde 11660 gr. Nu är han 2,5 år och väger ca 15 kg och är 100 cm lång och är absolut inte tjock.

  • ullabella 84

    HALLOJ!!!
    När vi var på kontroll senast var killen 3 månader å 10 dar... DÅ vägde han 7870 och var 68 lång... vi var där den 9/10 å snart är det dax å gå iväg igen å han har säkert vuxit en del...

Svar på tråden 5-månaders längre än 70 cm!