Urinet luktar "kalaspuffar"!
Är det någon som vet varför urinet kan lukta så? kan det lukta så när man har ÄL eller när man är gravid?
konstig lukt iaf!
Är det någon som vet varför urinet kan lukta så? kan det lukta så när man har ÄL eller när man är gravid?
konstig lukt iaf!
hopp hopp!
Har du ätit kalaspuffar? Urinet kan ta doft av vad vi ätit ibland. Jag vet att det luktar Kalaspuffar av min urin när jag ätit det...kalaspuffar alltså Om inte så kanske du skulle kolla ditt blodsocker? Det är kanske söt urin du har?
Kan ju vara bra att göra ändå..
ja..till nå'n hjälp var jag väl inte...hjälper till att puffa iaf.
Nej jag har inte ätit kalaspuffar, isf kunde det ju ha varit det precis som du säger=)
blodsocker? varför ska man kolla upp det? är det farligt att ha högt blodsocker?:o
tack för svaret iaf!
Roligt att du tar upp det, jag har under flera års tid hävdat detsamma men alla har bara sagt att jag é knäpp. Jag har hittat ett samband med kiss-kalaspufflukt och kaffe! Kolla om det stämmer på dig med. Jag dricker vanligtvis inte kaffe men då jag gör det (sällan) kommer kalaspuff lukten /Knäppa jag.
Jag vet faktiskt inte varför, men jag brukar säga det själv jag med Trodde jag var ensam om det, men tydligen inte...
Blodsockret kan vara förhöjt p.g.a av diabetes.
Be vårdcentralen kolla upp det(eller din distriktsköterska)..det görs snabbt med ett stick i fingret och du får svar på en gång.
Du skulle nog oxå ha mer symtom på diabetes OM det nu skulle vara det...stora urinmängder(du får gå upp flera gånger på natten och pinka jättemycket), trötthet, törst utöver det vanliga bl.a. Har du inte märkt nå't sån't?
Kolla blodsockret för säkerhets skull..och lämna ett urinprov(för å kolla baskelusker) oxå då du ändå är där. Då har du garderat dig!
Lycka till!
Edwina- Jag och min kompis har tidigare ätit mkt kalaspuffar och då har även hon påstått att hennes urin luktat just kalaspuffar
hehe lustigt samtalsämne
Men tjejer kan ju diskutera allt mellan himmel och jord*s*
Har iofs druckit en kopp kaffe idag, så visst kan det vara det.
Men dom dagar jag inte dricker kaffe så luktar det samma iallafall!
Misel-Hihi så du tycker också att ditt lukar så, tror det är många som har sådan lukt på urinet,men det är nog inte många som pratar om det kan jag tro
Pirran- jasså så det kan vara en symtom till diabetes, men som tur är har jag inte mer symtom som skulle kunna vara diabetes.
Men jag ska gå till vårdcentralen och be dom göra ett test för säkerhetsskull!
Man ska ta det säkra före det osäkra!
tack så mkt för din upplysning
Koffein gör att det luktar kalaspuffar, oavsett form det intas, kaffe, mycket thé eller nån energidryck.
Har haft detta "problem" när jag druckit koffeinhaltiga drycker så länge som jag kan minnas. Flera av mina vänner säger samma sak, det är koffeinet.
Här är en till kalaspuffskissare!! Jag som trodde att jag var tokig! Har kollat mitt blodsocker och det är precis som det ska... Men det stämmer nog bra med koffeinintaget...
Ja, ha en trevlig helg alla kalaspuffar!
kram
Mitt urin luktar kaffe när jag druckit mycket, mitt ex sa att det luktade puffar ibland när han kissade
He, he ja nu har jag också fått en förklaring till lukten.