• Barn nr2

Hur gör man banansås??

När vi äter fondue så tycker jag att banansåsen är grymt god, hur gör man en banansås?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur gör man banansås??
  • Tesselessan

snäääääälla om du hittar recept så skriv i min gästdagbok då...för jag har letat länge..

• Vem där

Vad är det för slags sås? Är det med curry, såna recept hittade jag många när jag googlade men det kanske är helt fel

Svep in dina ord i ett krispigt lager av choklad, du kommer att få äta upp dem senare.
  • Vem där

Och jag frågar igen. Svårt att hjälpa om man inte vet vad du är ute efter.

Vad är det för slags sås? Är det med curry?

Svep in dina ord i ett krispigt lager av choklad, du kommer att få äta upp dem senare.
  • Vem där
    Banansås3 Portioner  2 Bananer 1 tb Curry 3 dl Grädde 1 dl Chilisås och tomatpure 2 ts Fransk senap Salt Peppar  skär bananerna i bitar eller skivor, och fräs dem med curryn i lite matfett. Häll på de övriga ingredienserna, blanda väl och låt puttra ihop några minuter. Avväg blandningen chilisås/tomatpure/(ketchup) efter egen smak eller tillgång. Servera såsen till tex kassler eller kyckling. Banansås a la Westrups  IngredienserPortioner: 4 1 mogen banan1 1/2 hand jordnötter3dl crème fraiche1 vitlöksklyfta (mild sås)Cayennepeppar, peppar eller curry  Curry och banansås   banan och curry sås med mango chutney toning 2 msk olja2 tsk curry1 st banan2 dl vatten1 tsk potatismjöl2 msk mango chutney 1 tsk örtsalt3 msk annanas cocos juice eller apelsin juice skiva bananen/alt hacka den (den ska ej vara i skivad form när såsen är klar ändå) Häll oljan i en kastrull lägg i currycryddan och fräs upp, lägg sedan i banan och låt fräsa en kort stund häll sedan i vattnet och tillsätt resten av ingredienserna låt sjuda en stund och vispa lite vart efter så den inte bränner vid i botten, se till att vispa sönder bananen när den börjar bli klar alt pressa sönder med gaffel vill du ha en mildare sås så ta 1msk mango chutney och 1tsk curry i istället.  Banansås:2 mosade bananer4 msk Floriovovin1 msk pressad citronsaft
  • Vem där

Auto-mat-redigering på FL

• Barn nr2

Tarax: förlåt att jag missat att svara på ditt inlägg. Jag tror inte att den innehåller curry den är inte gul och smakar inte curry. Men jag skall prova de recept som du lagt in så får jag se hur de smakar.

• Vem där

Är det en kall sås, använder man tll kött?

• Barn nr2

Det är en kall sås som används till kött.

• Linda1976

Elyseés banansås?

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Tesselessan

exakt det är nog elysée banansås TS tänker på för det är den jag vill ha recept på...ingen insider som kan dela med sig???

• Barn nr2

Jag tänkter inte på Elyseés banansås utan på banansåsen på Natalie på Pers Krog. Men de är goda båda två fast jag tycker nog att Natalies är bäst.

• ijacarina

snälla kan ni lägga ut receptet på banansåserna??????????

• Vem där

säger som ijacarina, kom igen nu alla ni som sitter på läckra banansåsrecept

Svar på tråden Hur gör man banansås??