• Tant Green

Hur många leksaker har era 1-2 åringar?

Hur många leksaker har era barn mellan 1-2 år, på ett ungefär? Alltså sådana som är köpta och avsedda att vara leksaker (inte hushållsredskap och sånt). Jag menar inte att ni ska räkna varenda träkloss... utan räkna t.ex. en låda med klossar som 1 leksak.

Jag är bara nyfiken, jag tycker alla säger att deras barn har alldeles för mycket leksaker och jag tycker inte att min dotter har så mycket... så jag undrar om det är hon som har ovanligt lite eller jag som har en skev uppfattning om vad som är lite

Nu ska jag gå och räkna....

• Svar på tråden Hur många leksaker har era 1-2 åringar?
  • Pontusmamma

åh orkar inte räkna dem finns hur mycket som helst

• Tant Green

Men ungefär.... 10, 50, 100, 200... ?? Jag vet inte alls vad som är mycket

• eyry

sonen har ( dock 2, 5år)

*leksakkspis
    *böcker
    *lego
    *bollar
    *uterutchkana
    *pussel
    *pennor, kritor
    *pärlor
    *div plastdjur, gosedjur

• S vali s

Orkar inte räkna men hon har fura stora korgar fyllda med div. prylar, en hylla med pussel & div. plockburkar o andra "större" saker, gungelefant och dessutom är det en bobbycar o sparkbil på ingång.
    Alldeles för mycke prylar helt klart  men det är ju såååå kul

Den late får brått när det blir kväll
  • aster

Ungefär 20 stycken och en barnresväska överfull med olika små djurleksaker. Det finns fler saker på vinden, vi har plockat bort det som han aldrig använder. Allt får plats på två hyllor i bokhyllan, förutom en lära gå-vagn.

Jag tycker det känns bra att ha måttligt med grejer, när det kommer nåt nytt märks det verkligen, och då brukar jag ta bort nåt gammalt trist.

Jag räknade inte med barnböckerna nu, det kan man inte ha för många av, enligt mig!

• Tant Green

Visst är det kul
    Nu har jag räknat, här var det ca 20-25 saker + gosedjur och böcker. Det kanske är rätt mycket ändå? Det ser ju väldigt mycket ut när allt är utspritt över golvet, men så här när hon sover och allt ligger i låder så tycker jag att det känns jättelite (jag försöker kanske bara motivera för mig själv att det är helt ok att köpa julklappar )

• Tiril

aldeles för mkt *s*
    massor av mjukdjur, böcker i olika utföranden och för olika åldrar,leksaksbilar, pennor/kritor/målarböcker, cd-skivor med allt från musik till barnsagor (ca 30st eller så), astrids lindgrens alla filmer plus ett 25tal fler filmer varav disney, nalle har stort blått hus, noddy osv.
    duplo, klossar, the forest family-djur i massor plus huset, bollar, tamburiner, flöjter o andra leksaksmusikinstrument, ca 20 my little ponys, 3 barbiedockor, ca 5 ljud-maskiner av olika slag, dockvagn, 2 dockor med kläder, en traktor att cykla på, en spark-bil, en 3hjuling, ett stort bilgarage i 3 våningar o bilar till det...osv osv.
    puhh orkar inte ta reda på allt.

• Norpan81

oj...får nog räkna med storebrors efter som de leker med det mesta tillsammans.

-spis
    -bilar
    -klossar
    -duplo
    -djur (i plast)
    -böcker
    -pussel
    -en låda krams

• S vali s

Sudd: Det är ok att köpa julklappar
    Jag skyller på att vi behöver ha leksaker både på över o undervåningen, hon har sitt rum därnere men eftersom kök o vardagsrummet ligger uppe så tillbringar vi mest tid där - jobbigt att släpa grejer mellan våningarna

Den late får brått när det blir kväll
  • Tiril

glömde bort hennes favorit just nu, pussel!

Svar på tråden Hur många leksaker har era 1-2 åringar?