• Måsen

Motmedel mot magsjuka?

Jag har hört om huskurer mot magsjuka, bla att svälja hela vitpepparkorn.
    Eftersom jag är gravid i v 30 har jag ingen lust att bli magsjuk. Smittan finns redan i huset, min makes son är sjuk, spydde tidigare ikväll. Magsjuka går på hans dagis just nu så jag har ingen anledning att tro att det är något annat.
    Är det någon idé för mig att testa hurkuren, eller är det redan försent? Hur många vitpepparkorn ska man ta?

• Svar på tråden Motmedel mot magsjuka?
  • bambigirl

prova. Ta typ 10 hela vitpepparkorn, det skadar ju inte.

Aktivt kol är annars bra, finns på apoteket. Bör alla ha hemma jämt. Vet ej hur det är när man är gravid, men det vet dem på apoteket.

• bambigirl

Min svåger skulle ta vitpeppar en gång och hade inga korn. Så han åt den malen Han blev inte magsjuk i varje fall!

• Måsen

Tack för tips!
    Har tyvärr inget aktivt kol hemma just nu, men det kan ju vara någonting att tänka på att ha hemma framöver.

• Lieb

Hej!

Jag har även hört någon stans att man kan koka ris och dricka risavkoket, men jag vet inte om det är bra att göra om man är gravid. Vitlök är en annan sak jag har hört ska vara bra.

Det som du kan tänka på när ni redan har smitta i huset är att om det går använda olika toaletter. Var väldigt noga med handhygienen, det finns handsprit att köpa på apotek.

Svar på tråden Motmedel mot magsjuka?