• MariaJL

tarot - döden

Jag spådde mitt ex precis i början av vårat förhållande och 3 gånger i rad kom döden upp som svar när det gällde frågor om oss. kan det ha menat något. Nu i efterhand kanske jag skulle ha litat på korten för han visade sig vara ett av det värsta människorna jag någonsin ha träffat.

Samma sak hände när min vän spådde om en viss tjej och döden kom upp 2 gånger efter varandra och det här var på ett cafe, och när vi ska gå ut från cafeet så sitter hon precis vid ingången, så jävla sjukt.

• Svar på tråden tarot - döden
  • 3 barnsmamman

Jag är ingen expert, men jag har hört att "döden" inte ska betyda just "döden.
    Utan snarare på förändring, ett nytt skede eller nåt.

• majken11

Handlar om förändring precis som 3 barnsmamma skriver. Ni som är intresserade att lära er mer om tarot kan besöka: web.telia.com/~u12213010/ och lära er mycket mer om detta spännande ämne.

• Johan

Det betyder mycket riktigt nyfödelse/nystart enligt boken jag läser. Men sen måste man också lita på sina egna känslor gentemot kortet. På forumet mediala.se hänger många duktiga som sysslar med tarot

/Johan
  • biomedbonus

Varför spå i kort när man inte ens vet att döden inte betyder döden

• Beach

Det betyder att något dör ut....Och nåt nytt kommer istället. Det behöver inte vara nåt negativt.

• Johan

Om man tänker som jag gör så är inte döden något negativ. Att dö betyder bara att man är klar med det här livet och har klarat ännu en prövning och redo för sin nästa. Sin nästa prövning alltså. Kortet står nog för avslutning av en sak och början för nästa. Att man är klar med en viss period av sitt liv

/Johan - Älskar av rödvin och popcorn, helst INTE samtidigt.
  • eisa

Det där kortet (döden) symboliserade att din relation med denna kille vad dödsdömd.

• åskmamma

Döden innebär ofta en förändring/pånyttfödelse. Kortet har ofta en positiv klang och innebär inte att någon skall dö.

• MariaJL

jag har förstått att det inte betyder att nån kommer att dö, jag har oxå förstått att det kan vara nån typ av förändring, men jag vet inte hur man ska tolka det i just de frågorna, och biomedbonus, jag tycker att det är roligt och intressant att spå, däremot är jag långt ifrån nån expert.

• biizan

döden-kortet! betyder ett eller flera små avslut på tex saker i ditt liv kan va att du avslutat ett spesefikt tankesätt eller att du avslutat ett visst beteende!

döden ang andra eller i förhållanden beroende på vad du fråga om betyder avslut på samma sett som ovan men kan åxå betyda avslut i förhållandet! då va de inte din väg bara!!

sen betyder kortet de stora avslutet å då e de döden själv! mvh

Svar på tråden tarot - döden