• Baby 1990

Varför kan jag inte betala PLUS med mitt Maestro kort??

Jag har ett bankomatkort som jag haft några månader nu. Det är ett maestro och har sådana cirklar som märke precis som mastercard, fast färgerna är blå och gul. Vad är det egentligen för skillnad?! Varför kan jag inte betala PLUS-tjänsten med detta kort? Skulle det förresten inte komma sms-tjänst också???

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Varför kan jag inte betala PLUS med mitt Maestro kort??
  • sonria

Har också maestro! Tror bara att dem tar Visa och Mastercard! Fråga en "admin" eller moderator kanske det heter!

Längtar!
  • Meline

Nu är jag inte inblandad i hur FL sköter betalningenn på något sätt, men är det inte för att man måste vara direktuppkopplad till banken för att beloppet ska kunna dras från maestro? Jag har haft samma problem i vissa affärer, att om uppkopplingen är nere kan man inte betala med maestro, men det går utmärkt med visa och master.

• Meline

Går det förresten att handla med maestro någonstans på internet? Jag har för mig att det inte ska gå, av ovanstående anledning.

• Rauur

Jag väntar på sms-betalningen jag.. tycker detta tar en evighet!

• jeiden

Det funkar bara med Visa, och nåt annat..
    Men faktura kan du ju ta,visst det kostar 30 xtra, men men...

Du kommer att märka att det blir fler gånger som du inte kan använda ditt Maestro kort..tyvärr . Jag får springa och hämta ut pengar ganska många ggr p g a just mitt kort.
    Funderar allvarligt på att byta till VISA.

I love my boys
  • Meline

Jag bytte själv till visa av just den anledningen
    Vet inte hur många gånger jag stått med fullt av mat på bandet i affären, med en låång kö bakom sig, och sedan har det visat sig att terminalen är offline och man har inga kontanter. Inte kul.

• Baby 1990

Vad trist att Maestro inte är så bra... . Hehe, min mamma fixade det till mig. Får fundera på faktura, eller vänta på sms. Min kompis har ju mastercard så hon har betalat någon gång. Så får jag sätta in tjugo kronor på hennes konto . Jaja, men så får det väl va tyvärr.

Tack för er hjälp!

• Mumfy  1
    Hej !
    Jag har ett maestrokort via swedbak ,till att börja med måste du ha internetbanken & därefter måste du ansluta till ett e-kort när du är inne på internetbanken

Lycka till
    Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
Svar på tråden Varför kan jag inte betala PLUS med mitt Maestro kort??