• Aussie78

Gravid med tvillingar men inget illamående?

Efter många år med misslyckade hormonbehandlingar fick jag för en vecka sen veta att jag är gravid med tvillingar efter vår första IVF! Är nu i slutet på v.8 och det känns som högsta vinsten på lotto! Efter alla turer är jag väldigt orolig för det mesta .

Min fråga (och oro!) är nu att jag inte mår illa vilket ju annars verkar vara normen för tvillinggraviditeter. Har svårt för viss mat, brösten har växt mkt och spänner, svullen mage men inget illamående (vilket jag inte hade min första graviditet, men då var det bara en). Ni som har varit/är gravida med tvillingar, är det någon annan som 'klarat sig' från illamåendet?

• Svar på tråden Gravid med tvillingar men inget illamående?
  • Titti78

Grattis till tvillingarna!

Jag är i v 20 och väntar oxå tvillingar. Har inte heller haft ngt illamående, visst jag känner av vissa lukter och har allmänna känningar av att jag är gravid såsom halsbränna, större bröst mm, men som sagt inget illamående. Hade det inte första graviditeten heller, då var det bara ett barn. Det enda jag tycker är annorlunda denna gången, är rörelserna i magen, de kom tidigare och känns mer än vid v 20 förra gången.

• kobra

väntar ochså tvilingar, är i vecka 25 och har inte heller haft nåt illamående att klaga på, lite mer än de tidigare graviditeterna bara

• Sansve

Väntar tvillingar i V.21, själv upplevde jag ingen större skillnad i början på min tvillinggraviditet mot min enlinggraviditet sedan tidigare. Kände inget illamående, men var som sagt som kunde känna viss avsmak för viss mat etc. Visste precis vad jag INTE ville ha, men hade också svårt att säga vad jag var sugen på, en mer olustkänsla hade väl jag tom. ca V.11

• Tessen76

Jag är nu i vecka 11 och har inte haft några graviditets symtom alls förutom trötthet. Den hoppas jag verkligen försvinner snart, är inne på mitt 5e dygn nu :(

• elefanthonan

Jag mådde illa de första tre veckorna av garviditeten,sedan har jag bara haft lite från o till.Mannen min är tokig i att steka upp en hamburgare efter att han har tränat,den lukten gör mig illamående fortfarande,är nu i v.35.
    Det värsta under min graviditet är att jag fick foglossning o blev sjukskriven redan i v.20.

• Zoria

Mitt illamående började först i vecka 10

• Utlandssvensk

Hej!
    Här är en till... Vi lyckades på vårt tredje och sista IVF-försök och jag väntar tvillingar! Känns toppen. Jag har rejält ont i magen (typ träningsvärk) och väldigt spända bröst, men mår inte illa. Har bestämt mig för att vara glad för det istället för att oroa mig... men visst blir man lätt orolig när man fått kämpa så hårt för att kunna bli gravid...
    Lycka till!

• Aussie78

Tack alla ni för alla lugnande svar! Skönt att veta att en tvillinggraviditet 'måste' se ut på ett sätt. Då ska jag försöka njuta istället Stor kram till er alla som också går i väntans tider!

• Havanna

När jag väntade tvillingarna hade jag minimalt med illamående. Var dock känsligare än vanligt för mat, kunde vara sugen på en sak, började laga det och när det var dags att äta ville jag inte ha det ...

• UWO BaraJag

Mådde fruktansvärt illa första tvillinggraviditeten men kände bara illamående utan att kräkas vid den andra.
    Dock var jag känslig för samma saker båda gångerna.

Barn 2x 0201, 1x0308, 2x 18/9 (v.31+4) + en bonus 9310
  • piffochpuff

Jag mådde inget illa alls när jag väntade tvillingarna. Har inte haft några större problem med illamående vid tidigare grav heller, men då har jag mått lite småtjyvens de första månaderna på mornarna, men inte vid tvillinggrav. Enda tecknet var att jag var fruktansvärt trött, mkt tröttare än vid tidigare grav.

• Allegra

Grattis!
    Vi fick också tvillingar efter vår första (enda) IVF.
    Oroa dig inte att må illa är individuellt, jag mådde jätteilla från ca v 8 men min arbetskollega som också var gravid med tvillingar (vi fick med 12 dagaras mellanrum och gick tiden ut bägge två) var inte alls så illamående.
    På frukostrasten satt jag alltid grön av illamående och petade i min youghurt medan hon åt med god aptit
    Om man skall jämföra illamående så har jag mått mkt mer illa under min andra och tredje graviditet.
    Lycka till!

• mammamios

GRATTIS till er!!

Jag är i v22 med tvillingar och det är min första graviditet så jag har inget att jämföra med. Men jag kan säga att jag inte har mått illa en enda gång, varken i början eller nu senare! Jag är lyckligt lottad överhuvudtaget tror jag, för jag mår som en prinsessa. Visst, i början var jag oerhört trött, vilket gick över efter v12-13 ungefär.

Nu lite senare så har jag lite magsmärtor ibland, långt ner nästan i mensmagen. I övrigt lever jag helt som vanligt och tror att jag har turen att må bättre än genomsnittet t o m för de som väntar en.

Så det behöver inte alls vara så att man SKA må extra dåligt när man väntar två, eller ens må dåligt alls!

Återigen grattis!

• Aboa

Har mått bra under hela graviditeten, inga problem alls och allt verkar bra med bebisarna! Är i vecka 37 och nu börjar det kännas lite tungt...mår dock fortfarande bra. Lycka till och grattis!

• Totto

Hej och grattis!

Jag mådde inte illa en endaste dag under min grav. Tappade smak för kaffe - det var det enda!

Lycka till och NJUT!

Eddie o Neo 05-09-28
  • MeandHim

GRATTIS säger jag bara. En annan har legat på sjukhus och spytt i 5 veckor. Helt slut!!!!!! Så va inte orolig, jag skulle va störtnöjd!

• Förgätmigejen

Ni som väntar tvillingar, har ni blödit något under era graviditeter?

Testade själv positivt för 2 veckor sedan efter IVF då jag fick tillbaka 2 ägg.

Började blöda efter 3 dagar. Blödde en dag och sedan har det varit lite grann ibland men inte så mycket. Idag 1,5 vecka senare har det kommit lite färskt blod igen, men inga mängder.

Gjorde VUL tre dagar efter första blödningen, men då kunde läkaren bara konstatera att livmoderslemhinnana var så tjock som den borde. Det var för tidigt att se något annat.

Ska dit på tisdag igen, men det är så otroligt jobbigt att vänta och man blir orolig varje gång man ska gå på toa.

Vore skönt att höra era erfarenheter.

Svar på tråden Gravid med tvillingar men inget illamående?