• ulrika80

Vecka 16 är så orolig

Är nu äntligen i vecka 16 å snart har halva graviditeten gått, men jag kan inte låta bli att känna viss oro..

HAr rätt många vänner som är gravida samtidigt som mig, å dom känner både fjärilar små buffar & fladder, JAG Känner ingenting...

Har inte mått dåligt en ändå gång under graviditeten..

När jag väntade min dotter hade jag illamåendet, hade ont i brösten, växtvärk osv & kännde sparkar redan i vecka 14!!!

Man brukar juh säga att man känner av det andra barnet tidigare men inte jag.. jag blir så nojjig å orolig...

hur mår ni???

• Svar på tråden Vecka 16 är så orolig
  • vadskajaghetadå

nej du oroa dig inte..

jag kände först i v 19-20..men inga fladder utan då var det buffar på en gång

• vadskajaghetadå

det är väl så olika trots man fått barn tidigare..det måste ju inte va så att man känner tidigare eller hur?

och v 14 är ju väldigt tidigt

• aeriennet

Kan ju vara så att din moderkaka ligger fram, då kan det ta så långt som till 25 graviditesveckan innan man känner något. Det är tydligen rätt så vanligt och helt ofarligt, bebisen sparkar ju för fullt ändå det är bara det att man inte kan känna det då den sparkar på moderkakan...

• Hugos mamma

Under hela min graviditet med Hugo kände jag inte en enda buff eller rörelse. Gissa om jag var orolig!!

• Elfva

Jag kände i ungefär v 18, och då var det puffar direkt, innan dess kände jag inget alls. Jag anade ibland att det fanns nån därinne som rörde sig, men jag avfärdade det snabbt som inbillning och gick runt och beklagade mig för att jag inget kände... Men så en kväll när jag låg i sängen började det buffa, och sen har det fortsatt, tog några dagar innan jag förstod vad det var dock... :)

Så kanske blir det så för dig också, att det bara dyker upp en dag.

• annsofi123

jag kände heller inget så tidigt!

• aneka

är själv i v 16. Känner ingenting. har inte gått upp nåt syns knappt nåt på magen....men alla är vi ju olika. finns inget rätt eller fel

• semlan78

Kände först v. 21! oroa dig inte även om det är lättare sagt än gjort

• linda74

Jag är i v.15 och har inte heller känt något ännu... Man blir ju lite orolig fast när jag läser om andra som kände långt senare känns det bättre för mig.
    Kram Linda

• MammaU

Hejsan! Är oxå i v 16, har inte heller kännt något, inte som jag vet om i alla fall! Det kommer nog frampå! Har du varit på ul? Vi var i onsdags och efter att jag fått bekräftat att det verkligen "bor" någon i min mage så har jag lugnat mig lite med att jag inte kännt av h*n! Nu vet jag ju att h*n finns där i alla fall
    Kram/Ullis

• Balen

Hej
    är i v.17
    Det är nog väldigt individuellt hur och när man känner sparkar.
    Jag är själv jätte "nojig" eftersom det här är mitt tredje barn jag väntar
    och många säger att när man är omföderska brukar man känna av barnet mycket tidigare men jag känner ingenting än. får för mig att det bubblar el. fladdrar el att jag känner av det ibland men inget konkret.
    Men jag längtar dit. Hoppas att du snart känner av ditt barn.
    Ha de

• Becka21

Jag har känt sprattel sen vecka 14 o när jag var i vecka 18 så började jag att känna buffar o nu är jag i vecka 22 o känner riktigt hårda sparkar varje dag,har känt de i nästan en vecka nu!
    Men det är så olika från person till person.

• Vintersaga

Kände inga sparkar innan v 20 och nu (v26) sparkar krabaten så att det syns och nästan gör ont ibland!!!

• Lilla Pi

Jag är gravid med mitt andra barn, är nu i vecka 19. Har också varit orolig i flera veckor över att jag inte känt fosterrörelser. Ska på ultraljud först i slutet av november. Ringde min barnmorska i förra veckan, som genast satte upp en tid, för att jag skall få lyssna på hjärtljudet och stilla min oro. Ska dit imorgon! Hoppas jag kan pusta ut sen!!!/Susanne

• Kakovich

Jag kände fladder eller bubblor eller vad man ska kalla det, först i vecka 20. Och det var inga jättefladder eller buffar eller mer som små bubblor. Jag har heller inte mått illa på hela graviditeten. Lycka till!

• Daidi

Jag är jätteorolig nu. För jag har inte gått upp ett smack i vikt...Jag har heller inte mått illa och spytt. Annars har jag kännt av det, ont lite här och var, men inge spakar eller viktuppgång..

Svar på tråden Vecka 16 är så orolig