• Anonym

Nätpoker förstör förhållandet

Min man har "lite" problem med nätpoker.Han har spelat bort tusen lappar och vinner små potatis,detta har pågått i ca 1.5 år.
    Problemet är att han inte fattar att det sårar mej varje gång jag upptäcker att han spelat bort pengar.
    Vi bråkar mkt om detta då jag inte vill skänka pengarna till svenska spel.
    Detta är ett stort problem som jag tror många delar med mej,kan inte stoppa detta själv men behöver höra från fler som har detta i familjen.Vi kan väll stötta varandra och byta erfarenheter ang,detta.

• Svar på tråden Nätpoker förstör förhållandet
  • Anonym

Jag tillägger att vi har 3 barn,jobbar heltid, och delad ekonomi.
    Då förstår ni kanske min sitts lite bättre

• Claudia gbg

Tycker att det låter som att han är spelberoende. Det bästa är att söka hjälp så fort som möjligt - det blir inte bättre av att inte göra nåt och hoppas att det kommer att bli bättre. Gå in och kika på www.nogame.se, du kan ju ringa och rådfråga dem också!!
    Det måste vara hemskt att gång efter annan bli besviken på det sättet...

• Claudia gbg

länken funkade inte för mig men adressen är rätt så kopiera den bara i ett nytt fönster om den inte funkar för dig heller.

• Anonym (Skiljas??!)

Hej!!

Här e en till som e så förbannat trött på Poker spelandet,
    kan berätta om dagens händelse..

Igårkväll satt mannen min o spela poker jag gick upp o la mig vid 22 tiden när jag o lilleman kommer ner imorse kl 8 sitter han fortfarande o spelar plus dricker ren sprit med saft som blannevan???????!!!!!!!!!!!!

Jag blir vansinnig o frågar hur fan han tänker, jag får till svar att han börja inte dricka förrens kl 2 inatt..

Jaha sa jag till vilken nytta då?
    Enda svaret jag fick var jag ville koppla av.

Koppla av ?? Då går man o lägger sig anser jag efter typ 20 min ringer tfnen och det e mannens pappa som ringer o frågar mig om jag kan hämta han för han hade varit o lämnat sin bil på lagning.. Javisst jag kommer sa jag la på luren och säger till min man anser du att det e min uppgift att köra och hämta din far??

JAg får till svar att han glömt att berätta att hans pappa frågat om skjuts igår han kom på de nu när han ringde..

JAg va o hämta pappan och har nu vait hemma ca 30 min och han sitter fortfarnde framför Pokern!!!!!!!!!!!!1

Spriten tog jag från honom innan jag körde så den har tagit utan nu e de bara den jävla idiot pokern kvar!!!

• Anonym (spelarfru)

Jag lever också med en spelare, men vi lever på det, så det är ju inte samma sak.

Men visst kan jag känna ibland att det blir för mycket, men då säger jag till och så spelar han mindre nåra dar. Men om han är beroende så funkar ju inte det.

Min man för bokföring på det han spelar, så han ser hur det går. Är det nåt han skulle gå med på tror du? Föreslå att han skriver upp alla pengar han sätter in i en månad, så att han själv ser hur mycket det blir. Du vet, många summor små... Så att han själv inser hur mycket pengar som försvinner, pengar som ni kunde göra nåt kul för hela familjen.

En regel är ju att man ska bara spela för pengar man har råd att förlora. Så kom överens om hur mycket han får spela för per mån, ex. 1000 kr, och när det är slut så får han allt vänta till nästa mån innan han får spela igen.

Och bestäm vilka dar han får spela. T.ex. tisdag och fredag 19-23 så är hans "speltid", då vet han att under den tiden så tjatar du inte på honom om att han spelar och du vet att han är upptagen då, så om du vill göra nåt så blir det utan honom.

• Anonym (Skiljas??!)

Nu äntligen logga han ut från skitet!!!

Givetvis för han skulle iväg blev hämtad.

Fick iaf sagt vad jag ville, han lova att inte röra ngt med Poker sajter eller ngt som man använder pengar till när han kommer hem typ om 56 timmar...

• Anonym

Vi har också "levt" på det när det gått bra men jag är emot det även då..
    Nu håller jag på att springa och gömma i net.dosan hela tiden på hans egen begäran men sedan letar han upp den:(

• Anonym

Det finns tillfällen då han suttit hela nätterna igenom var dock ett tag sedan.
    Han har varit inne på att han är spel beroende själv och kontaktat den föreningen men det hjälpte inte.
    Tycker det är jävligt tragiskt att man spelar bort sista pengarna man har,och inte tycker att den sista 500 hundringen skulle spelat nån roll??!!

• Anonym (spelarfru)

Det håller jag med om, har man inte råd har man inte. Som sagt, pengar man spelar för ska vara pengar man har råd att förlora. Och jag tror att det är när man börjar tänka att man ska spela tillbaka det man förlorat, det är då det börjar bli farligt.

Och kan man inte hantera det ska man inte spela. Men de flesta kan ju ändå hantera sitt spelande. Precis som med alkohol, de flesta dricker små mängder då och då, men några blir beroende.

Men naturligtvis är det bäst att inte spela alls, för reglerna är ju ändå uppbyggda så att största delen förlorar.

• Fez

Usch, blir så deprimerad när jag läser denna tråden...Tyvärr så har jag mycket erfarenhet av just spelberoende. Min sambo spelade mycket nätpoker, satt dagar och nätter framför datan. Ena dan kunde han vinna 20 000 för att nästa dag förlora lika mycket. När han en dag sa att han skulle sjukskriva sig från jobb och tjäna ihop pengarna på poker istället, blev jag rent ut sagt VANSINNIG!!! Hans humör var uruselt, det var mitt fel (tyckte han) att han förlorade pengar, det som sårade mig mest var alla hans lögner. Han lovade att sluta spela, men icke. Jag sa gång på gång till honom att han var spelberoende, men han vägrade ta till sig det. Jag kontaktade en spelterapeut för att fråga om min sambo verkligen var spelberoende eller om det bara var jag som reagerade för starkt på hans spelande. Spelterapeuten sa att det var ett solklart fall, min sambo var spelberoende. En dag när jag skulle åka hemifrån sa jag till min sambo: "här är namn och telefonnummer till en spelterapeut, ring och boka en tid med honom och prata om ditt spelberoende, har du inte gjort detta tills jag kommer hem igen så lämnar jag dig". Efter ett par timmar ringde han mig, ynklig som få, och sa att han bokat en tid. Vi åkte dit, och nu har han varit spelfri i nästan 15 månader. Jag älskar min sambo och är jättestolt över honom som har erkänt att han var spelberoende. Fortfarande finns tankarna och oron för att han ska spela bort vårt hem, våra pengar och vårt liv tillsammans. Jag är en stark kvinna, JAG bestämmer hur jag ska behandlas, och JAG bestämde att jag INTE skulle leva med en spelmissbrukare. Han tog detta steget till hjälp, mest för sin egen skull, men oxå för att han älskar mig och han vill leva med mig. Skulle han nångång lägga en krona på poker...det enda han skulle stifta bekantskap med då är min rygg.

Svar på tråden Nätpoker förstör förhållandet