Du måste logga in för att svara i en tråd.

• EllBee

Flaskan har fastnat. Hjälp!!!

Vi har en nappflaska där "locket" med sugdelen har fastnat två gånger i rad nu. Förra gången fick min man loss den efter mycket kämpande men nu sitter den fast igen.

Jag har alldeles ont i händerna nu och den sitter fortfarande som berget. Hur ska jag göra för att få upp nappflaskan???

Värma den? Kyla den? Något tips?

• Svar på tråden Flaskan har fastnat. Hjälp!!!
  • HumDis

Kyl flaskan så krymper den lite.

/ HumDis
  • I am who I am

Hahaha, (ursäkta) Men hur hårt drar ni åt den egentligen när barnet äter/dricker ur den??? Låter inte riktigt rätt att skruva åt den på det sättet..

• aiors

sambon säger värma den...helst bara den del som man vrider på (fråga mig inte hur...)

• EllBee

Är inte jag som skruvat åt den utan min man men det har han ju gjort så många gånger förr utan att det har fastnat.

Tack HumDis, ska genast testa

• eilema

Det brukar våra med göra om flaskan legat för länge efter användning. Vi har en sån där bra burklocksöppnare som gamla eller svaga brukar använda. Så trycker vi ner pipen i flaskan och öppnar den med den. Annars brukar det funka att blöta flaska och lock och sedan ta en handduk om båda delarna, då får man bättre grepp.

Det bästa med att leva i en liten stad är, att när du inte vet vad du gör, så vet nån annan det.
  • Splach

man ska inte skruva åt för hårt, då är risken för vakium och att barnet får i sej mer luft större

• I am who I am

Man ska ju bara skruva åt den så att den precis sitter fast.. absolut inte dra åt den hårt för då får barnet i sej all luft också....

Testa o lägg den i ljummet vatten en stund..

• EllBee

aiors: Ja, det låter inte helt lätt eftersom de sitter ihop. Har lagt den i frysen nu. Funkar inte det testar jag att koka den.

Första gången den fastnade (igår) låg den ihopskruvad ovanpå diskmaskinen och där är det ju varmt. Men att den fastnade nu igen?

• blondimom

jag vet hur ni gör jag gör likadant VARJE gång..!
    det handlar inte om att vi drar åt den... utan att man tar i onödrigt hårt när man vill ha av locket..., man drar liksom snett så locket "nyper..." om det e möjligt pressa neråt när ni skruvar...plast flaskor m plastlock suck säger jag bara!

(gör även likadant på hans pipmuggar..!)

• EllBee

Fixat!
    Var en kombination av HumDis tips och eilemas förslag på burköppnare som gjorde susen.

Tack alla!

• eilema
    EllBee skrev 2006-11-11 17:12:21 följande:
    Fixat! Var en kombination av HumDis tips och eilemas förslag på burköppnare som gjorde susen.Tack alla!
    Det bästa med att leva i en liten stad är, att när du inte vet vad du gör, så vet nån annan det.
Svar på tråden Flaskan har fastnat. Hjälp!!!