• Coca cola light

Stämmer det att Ikeas täcken och påslakan till spjälsäng har en annan strl än andra butiker?

Jag har börjat fundera på hur man ska bädda spjälsängen och har nu en fundering. Jag har fått för mig att Ikeas täcken har en egen storlek så köper man sitt täcke där så funkar det inte att köpa påslakan någon annanstans. Stämmer detta?

• Svar på tråden Stämmer det att Ikeas täcken och påslakan till spjälsäng har en annan strl än andra butiker?
  • fruis

Det stämmer alldeles på pricken tyvärr.

• Coca cola light

Hur har ni andra gjort? Köpt täcke på ikea eller vilken annan affär har ni köpt ifrån?

Fördelen med ikea är ju att påslakan är hyfsat billigt.

• missteddy

vissa har standar stoleken 100*130 pappa fick tag i ett sådant så mitt täcke får plats i det .

• Starlight10

Vi köpte allt från babyland!
    Upptäckte oxå att ikeas sängkläder m.m inte passar synd nog.
    De finns så fina på babyland så där får vi handla men till ett betydligt högre pris.

• Sara Jane

Det var så konstigt, jag köpte täcken från IKEA och sen har jag köpt polkadot lakan (sååå fina, bruna och turkosa). När jag kom hem upptäckte jag att det på IKEA täcket stod 110X125 och på lakanen stod det 100X130 så jag trodde inte det skulle gå, tänkte att jag kanske får korta täcket på ngt sätt . . . MEN testade och det passar utmärkt??? Det blev jättefint! Jag kanske är värdelös i matte el. vad vet jag men jag är iaf väldigt glad att det passar

• Snorky

Jag har köpt täcket till sonen på babyproffsen från rätt start och det passar fint i ikeas lakan. Det beror nog på hur kinkig man är, om de måste passa på pricken eller om någon centimeter hit o dit inte har nån betydelse.

51 dagar kvar...
  • Snorky

tänk dock på att ikeas täcke är väl från 1 år?!! Visserligen ska helst inte bebisar ha täcken över huvud taget pga kvävningsrisk samt att det blir för varmt. Lakan o tunn filt räcker! Min son är 20 månader o har börjat använda sitt täcke först NU!! Han har alltid sovit i bara pyjamas... vägrat ha nåt över sig!

51 dagar kvar...
  • Alcarinque

Köpte en kudde på babyproffsen och Ikeas örngott passade jättebra på. Tror inte det är så hemskt många cm som skiljer i sånna fall. Är väl bara att komma ihåg (eller skriva upp) vad man har för mått på täcke/kudde i fall man hittar nåt nån annan stans som är fint

Svar på tråden Stämmer det att Ikeas täcken och påslakan till spjälsäng har en annan strl än andra butiker?