• Anonym

Ville så gärna gå ut och fira min födelsedag ikväll men det blev inte så...

Min syster är väldigt förtjust i min son som är drygt två år och det kan man ju förstå, han är världens finaste :) Hon kommer hit ibland och leker och gosar med honom men sen måste hon gå och lämnar mig med disken när jag har lagat maten.
    Jag är ensamstående och behöver all hjälp jag kan få men tar inget för givet, om nån vill ställa upp blir jag jätteglad men jag kräver inget. Fast ibland tycker jag att hon kunde vara lite sjysst eftersom jag inte har någon annan att fråga.
    Jag fyllde år i veckan och då ville syrran och hennes kille bestämma vilken dag de skulle komma hit, när de passade dem, inte mig, bäst. Det slutade med att det inte blev nåt alls.
    Sen ringde min kompis och frågade om vi inte kunde gå ut tillsammans på krogen och fira mig. Jag frågade min syrra om hon kunde vara barnvakt men då mådde hon plötsligt inte alls bra, hade väldigt ont i halsen...
    Så ringer syrran idag när jag egentligen skulle ha gått ut och säger att hon och hennes kille kommer och hälsar på imorgon... Hon kunde alltså inte komma hit igår för att hon var sjuk men imorgon går det bra...
    Jag ville så gärna gå ut med min kompis, jag har inte varit ute och dansat på TRE ÅR. Men men, vad gör man. Min mamma erbjöd sig att komma hit men hon är över 70, kan inte sova över och inte vill jag att hon åker hem sent med tunnelbanan. Jag skulle aldrig pressa någon att vara med min lilla älskling, då skulle jag inte själv må bra men jag önskar att syrran hade velat göra det för mig ändå. Känns rätt deppigt nu.

• Svar på tråden Ville så gärna gå ut och fira min födelsedag ikväll men det blev inte så...
  • Delyssima

Låter tufft...men om din son sover hos mormor då? Kanske det är en bra ide

• Anonym

Det går nog inte tyvärr, hon känner sig inte så säker, hon är min styvmamma och har aldrig haft egna småbarn så jag vill inte föreslå det. Jag tror att det skulle bli för mycket för henne. Jag tycker bara att syrran kunde ha ställt upp så att mamma inte ens behövde känna sig pressad att göra det. Det är väl inte nån stor grej egentligen, blir mest ledsen på syrran.

• Anonym

ah förstår att d känns lite deppigt..

tycker oxå att din syster kunde ha ställt upp några timmar för att du skulle kunna gå ut o träffa lite folk, man behöver o mår faktiskt bra av den sociala biten utan barn ibland..
    o speciellt när man fyller eller fyllt år så känns d lite speciellt..

d e som en kompis till mej som lovat o hjälpa mej med min dotter så ja kan plugga lite till mitt körkort när sambon inte e hemma,
    o varje gång ja ringer så kan hon inte för hon har så mycke o göra o d va ju synd att d va just idag för nu har ja planerat in detta o detta, men skulle d va tvärtom att hon ringer o frågar något, då ska ja med en gång ställa upp..

så jag har faktiskt slutat o höra av mej till henne o börjat säga nej när ja verkligen inte kan, jag e en sån person att om ja egentligen inte kan så gör ja d ändå av vänlighet men inte får man något för d iaf...

d e inte bara körkortet osv som ja hakar upp mej på hehe d e många saker dom sista 2 åren..

så jag förstår hur du känner d..

tänk på dom som ställer upp o gör dej glad istället så känns d bättre

kramizz

• Sarah å Leia

ts: har du ingen bra vän som kan ställa upp?

• Anonym

anonym, jag är också sån som alltid ställer upp, särskilt för syrran. Hon ville inte hjälpa mig när jag hade en viktig tenta heller, för då skulle de åka till landet som de gör varenda jäkla helg...
    SochE, jo fast jag vill inte lämna sonen till någon som han inte är trygg med, det måste vara någon han känner och det är mormor, syrran eller hans pappa men honom kan man inte räkna med direkt. (Det är en trasslig historia.) Så det funkar inte heller tyvärr.

• mjuik

Åh vad tråkigt. Förstår att du ville gå ut ikväll.

Skulle gärna vaktat din lille kille om jag hade känt honom och dig så du hade kunnat gå ut och fira.

Grattis i efterskott!

• Anonym

Vet inte om det är aktuellt, eftersom det lätt blir sent för din mamma om du ska ut med vänner, men kan hon kanske åka en taxi hem? (som kanske du betalar för att du får hjälpen) För att slippa just tunnelbanan sent, det förstår jag verkligen!

Varför kan hon inte sova över hos er då?

Tråkigt gjort av syrran din!
    Det kommer ju fler tåg, men det är ju inte det som är poängen såklart!

• Anonym

mjuik, tack för tanken :)
    Anonym, det har du rätt i, tänkte faktiskt inte på det men det är ändå rätt magstarkt att hon skulle behöva ställa upp bara för att syrran inte har lust. Jag skulle nog inte kunna slappna av heller utan bara tänka på att komma hem i tid.
    Mamma har problem med ryggen och sonen brukar sova i min säng, (han föredrar att somna där och mamma kan inte lyfta honom p.g.a. ryggen) och jag vill inte att mamma sover på en madrass på golvet. Jag tänkte köpa en bäddsoffa men har inte haft råd än.
    Så det är inte så mycket att göra just nu men ni är gulliga som försöker fundera ut lösningar, tack för det :)

• Anonym

Är bara så j-a nyfiken, som alltid, vill gå till botten med problem!

Varför ska din mamma behöva lyfta sonen?
    Din mamma kan väl sova i din säng isf, så kan du sova på madrass på golvet tex?
    För hon kan väl sova bredvid din son precis som du brukar göra (antar att du gör det)?

Många frågor... Sorry!

• Familj Amstaff

men chansen finns ju att sonen blir jättelessen o saknar maamma kanske eller trillar o då kan d ju va bra o kunna lyfta upp barnet i knät iaf eller något

• Anonym

Javisst kan man behöva lyfta för att tex trösta, men jag tolkade det som att mormor måste lyfta sonen för att han ska/vill sova i mammans säng... Därför jag funderade...
    Vill bara försöka hjälpa med lösningar så TS ska få ge sig ut och svänga sina lurviga!

• Familj Amstaff

hehe jo jo d va inget negativt menat me d ja skrev
    ber om ursäkt om d lät så

givetvis så tycker ja d va svinigt gjort av syrran o göra så mot dej..
    har själv varit i den sitsen, o vet hur sviken ma kan känna sej...

• Anonym

Anonym, det uppskattas :)
    Familjen Amstaff, trösta brukar gå bra, han kan klättra upp i hennes knä men hon får nog inte plats i min säng, det får jag knappt själv, sover nästan på kanten, annars hade jag självklart tagit madrassen. Om jag kan fixa en bäddsoffa kan det funka i framtiden dock. Syrran tänker byta ut sin och jag erbjöd mig att KÖPA den men NEJ, den ska de ha på landet...
    Märks det att jag är liiiite sur på syrran? ;)

• Anonym

Familjen amstaff: Ingen fara, ville förklara hur jag tänkte... Är lite trött nu oxå...

• Anonym

Kan inte annat än att tycka att syrran din är lite små-taskig och känns lite ego... Ursäkta om du tar illa upp, inte meningen!
    Hoppas verkligen att du får ut och festa lite snart, det behöver du säkert och har med all säkerhet förtjänat lite egentid med några trevliga vänner!
    Håller tummarna för ditt "festande" och dansande!

• Anonym

Sista anonym, det är precis det som är meningen. Man får gärna dissa min syrra i den här tråden, det är ju ändå ingen som vet vilka vi är ändå ;)

• Familj Amstaff

hehe jo din syster verkar va lite egen o kanske vill att folk ska ställa upp på henne mer än va hon ska behöva göra för andra

så du har rätt o va sur tycker ja o hade jag varit du så hade jag ringt o sagt till henne att nej ni kan inte komma imorn för ja mår nog lite dåligt nu tror ja hehe *host host*

men d e ju jag d hehe

nehe nu ska ja sova, godnatt o sov gott o dröm sött gott folk :-9

ts jag hoppas att din syster kommer o ställa upp o be om ursäkt

kramizz

• Anonym

Ok, det är en "anti-din-syster-tråd"!
    Ja, vi behöver ju såna ibland, få spy lite skit över personer i sin omgivning!

Nu ska jag gå o sussa, ögonen håller på att falla i kors! Hua!
    Hoppas bebis sover bra inatt!!
    Sköt om er och sov gott!

• Anonym

Detsamma! Är nog dags för mig att sova också. Jag kanske ringer imorgon i sista stund och säger att jag har kräksjuka he he.
    Fast jag har en dejt imorgon, det har jag lyckats klämma in på den lilla stund sonen är hos pappan. Skam den som ger sig :)

• Anonym

Härligt TS! Man ska ju utnyttja tiden man har! Ha så mysigt på dejten!
    Natti natti!

Svar på tråden Ville så gärna gå ut och fira min födelsedag ikväll men det blev inte så...