• Fru Indosaurie

Någon som bilat Sthlm - Ullared? (gekås frågor)

Hur lång tid tog det?

Någon som åkt från Sthlm - Ullared över dagen med bil?
    När åkte ni? när var ni hemma? hur många timmar spenderade ni på gekås?

Vi funderar på att åka nu till veckan men vet inte om vi ska åka över dagen eller stanna över natten.
    Det kanske blir för jobbigt att köra så många mil på en dag och samtidigt orka med shopping

• Svar på tråden Någon som bilat Sthlm - Ullared? (gekås frågor)
  • linnsans

Är ca 50 mil att köra...

• Fru Indosaurie

Mm så mkt har jag räknat ut.
    vet att det tar cirka 4 timmar till borås, men dit ska man ju inte riktigt.

• linnsans

Jag har kört från Norrköping, och det har jag för mig tog ca 4 timmar. Och från Norrköping till Stockholm tar det ca 1,5-2 timmar...

Så det tar ca 6 timmar skulle jag tro. Och när man är inne på Gekås, så är man väl där inne i alla fall minst 4-6 timmar....

• prinsessa05

Jag har 73 mil till Ullared härifrån (Hudiksvall) , och vi har 30 mil till Sthlm & vi åker på 8 tim ner, men tycker iaf att ni ska sova över, det är det bästa ..

• linnsans

Håller med prinsessa05, skulle också sova över....

• Fru Indosaurie

det skulle ju teoretiskt gå att åka över dagen, det går ju dagsturer med buss. Frågan är om man orkar både köra och shoppa.
    Annars får vi sova en natt i Borås, det är ju inte hela världen egentligen.

• linnsans

Precis, känner ni att ni inte orkar köra hela vägen tillbaka, är det ju bara ta in på nåt hotell/vandrarhem på vägen tillbaka till stockholm.

Hoppas ni får en trevlig shopping-tripp!!

• prinsessa05

Jag körde härifrån hela vägen ner när jag var gravid i 7 månaden med twins i magen, shoppade 4 timmar eftersom det var kvälls öppet, nattade kvar shoppade ca 4 timmar till och sedan rattade man hem igen, inga problem när det gäller Ullared

• WimZy

När vi bilar ner, så åker vi från Stockholm vid 10-tiden, stannar halvvägs och käkar lunch och ärframme vid ca 17-tiden. Vi hyr stuga och sover där i två dygn. Shoppar både fredagkväll och hela lördagen. På söndagen äter vi frukost tidigt och åkr sedan hem. Hur smidigt som helst! Vi åker två ggr om året ett helt tjejgäng! Jättekul! :D

• stjernfall

Vi åkte från STockholm till Ullared.

Vi övernattade på deras kamping de har, det var inte så dyrt har jag för mig. Åkte tidigt på morgonen från SThlm o kom fram lite efter lunch kanske, parkera bilen, lämna våra väskor i stugan o gick sen in i varuhuset. Handlade ändå fram tills de stängde nästan. Åkte till Varberg på kvällen o åt Jättemysigt.

Dagen efter köpte vi några saker på Gekås som vi kollat in dagen innan o åkte sedan hem Det var en trevlig resa tycker jag.

• Fru Indosaurie

tack för era svar.
    Antar att vi stannar över natten, då kan man ju gå 2 ggr på gekås sen kan vi åka till lager 157 också.
    Vi funderar på att åka nu till veckan men har inte bestämt något än

Svar på tråden Någon som bilat Sthlm - Ullared? (gekås frågor)