• Lequisha

Hjälp! Krypningar i benen??

Jag har massor av krypningar i benen när det är läggdags och det är såå irriterande!
    Det förstör verkligen hela min nattsömn eftersom jag ligger och vrider och vänder mig i timmar pga detta. Vad gör man?? Finns det nåt husmorstips som kan hjälpa eller ska man till doktor eller vad? Har ingen aning om vad detta är heller, vad beror dessa krypningar på?

Ska tillägga att jag slutade röka för 2 veckor sedan och efter det har det bara blivit värre och värre för varje dag Hade inte alls dessa problem förut.
    Snälla hjälp mig så jag får sova!

• Svar på tråden Hjälp! Krypningar i benen??
  • Sammie

Har själv myrkryp,men det har blivit mycket bättre. Varför vet jag egentligen inte, men jag har börjat köra med stödstrumpor på dagarna. Jag köpte dem på apoteket, i vanligt bomullsmaterial kostade ca 100:- Har varjefall blivit bätttre sen dess.

• Sammie

Har en aning om att det har med att man har för lite dopamin i hjärnan.

• Aquariana

Jag hade krypningar i benen och så började äta vitamintillskott med folsyra och så slutade det! Prova!

• Aquariana

Grattis till rökstoppet också! Starkt gjort!

• Lequisha

Hej tack för svaren och länken. Har läst en del nu så nu vet jag lite mer Men vad märkligt att jag aldrig hört talas om detta förut, med tanke på hur vanligt det verkar vara.

Ska kolla upp mitt järnvärde oxå när jag ska göra mitt första ul om 2 veckor så får vi se
    Tack så mycket för hjälpen!

• eisa

Hej!

Jag har haft kryp i benen i hela mitt liv, särskilt på kvällarna. Men jag är så van så jag somnar utan problem ändå. Men gå på bio - vilken pärs! Åka buss - Vilken pärs!

Själv står jag ut med det än så länge.

Annars kan du få parkinsonmedicin utskrivet, om det inte är järn eller vitamindepåerna det är fel på.

Du kan också prova ta en Alvedon när det är som värst.

• polly79

Har också haft restless legs sedan jag var liten, typ 7 år. Kommer när jag är trött/sömnig. Finns inga tips vad jag vet...Det här låter helt sjukt, men det enda som hjälper för sekunden är att slå på benen!! Om jag hade ett baseball-trä skulle jag nog kunna slå mig själv både gul och blå!!! Haha, inget jag rekommenderar, men man håller på att bli tokig!!!Det är bara att lyda kroppen och gå och lägga sig å sova... När jag var gravid blev det ännu värre- då kom det tillochmed i armarna! Har ingen järnbrist....

• eisa

jag har också i armarna ibland...

• Skogsbruden

Jag har också haft problem med myrkrypningar länge, men det har blivit så mycket bättre de sista veckorna. Jag har börjat ta tillskott av både folsyra och järn så jag vet inte vilket av dem som har hjälpt. Har för mig att magnesiumbrist kan leda till det också, men jag kan minnas fel..

Svar på tråden Hjälp! Krypningar i benen??