• Anonym (Förtvivlad)

Hjälp! Sambons syskonbarn har kissat i vår dubbelsäng!

Vi var barnvakter åt sambons syskonbarn igår. Den äldsta flickan (6 år) sov med mig i våran dubbelsäng och har inatt råkat kissa i våran säng.

Hur sjutton ska jag få den ren?? Och kan man ens tvätta rent dom eller måste vi köpa nytt. Känns så förargligt eftersom sängen är den skönaste vi haft och den är ganska ny, ca två år.
    Det är en ganska hög säng, "bottenlagret" består av två vanliga resårmadrasser, i mitten är det en tjock 180 bred skumgummimadrass och överst har vi en tjock bäddmadrass.

Frågan är alltså hur/om vi kan få den ren eller om det ska inhandlas en ny säng.
    Någon som varit med om samma sak? HJÄLP!

En bild på en liknande säng finns här:
    http://jysk.netset.se/?cat1id=1&famid=0&manid=1&oid=etailer-product&catgr=0&cat2id=85&_locale=1&viewMode=1&prodid=208

• Svar på tråden Hjälp! Sambons syskonbarn har kissat i vår dubbelsäng!
  • SiLiOs

Tycker jag flickans föräldrar får stå för - om ni nu måste skicka den på kemtvätt eller i värsta fall köpa nytt.

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • penapöna

Bäddmadrassen måste ju gå att tvätta, har kisset även runnit igenom den? Kontakta i så fall butiken där ni köpte för att få råd.

• Anonym (Förtvivlad)

Att de ska betala vill jag inte, flickan skäms nog som det är. :/

Det har runnit genom till "det mellersta lagret", resårmadrasserna längst ner har klarat sig. Men fläcken är stooor.

Man kan inte tvätta den hemma på nåt vis? Hyra eller köpa nån maskin eller så?

• Mikkel räv

Det finns sofftvättar att hyra på färg och möbelaffärer. Det borde funka. De ser ut som dammsugare, typ. Hyr en sån och passa på och gör rent en massa annat också samtidigt!

• Anonym (Förtvivlad)

Du det låter inte dumt! Kanske måste göra det.

Bor tyvärr i ett litet samhälle och har 8 mil till närmsta stad, men det löser sig nog. Kan ju ringa runt innan så man inte far dit bara på vinst och förlust

• Minna07

Skulle absolut låta flickans föräldrar stå för alla utgifter.

• Alderia

TS: Prata med föräldrarna om kostnaden för rengöring när flickan inte hör på.

• Mirris

När min lilla vovve kissade i sonens pappas säng så tog han sonika ut den o spolade med trädgårdsslangen.. jag tvättade så gott det gick o han spolade mera!!

Jag har gjort nåt liknande när sonen kissat igenom hela sängen.. det gick dock att tvätta mitt bäddmadrassöverdrag i maskinen.

Gick jättebra. Lite kyligt ute nu kanske, men det funkar säkert!

• penapöna

Sofftvätt låter ju smart. Sen kanske det vore en idé att inhandla nån plastad frotté eller nåt att ha under bäddmadrassen så det inte händer igen.

• Anonym

Tvätta bäddmadrassen, låt det torka ordentligt och använd möbeltvätt till mellanlagret. Det kommer att funka. Var noga bara så att allt är riktigt torrt innan du bäddar i igen för annars möglar det i sängen och det är inte kul. Det tar tid att få en säng torr.

• Anonym (Förtvivlad)

TACK för alla tips förresten!

Kattlise, Minna07 & Alderia: Ska göra så. Kommer nog inte bli några problem, föräldrarna är inte omöjliga

Mirris & Anonym: Bäddmadrassen är 180 bred så den ryms verkligen inte i tvättmaskinen tyvärr.

Mikkel räv: Blir nog till att ringa runt till någon färg eller möbelaffär idag och fråga om man får hyra en sofftvätt. Den verkar ju för bra för att vara sann!

Halleluja dock att man har en gästsäng dock, annars skulle vi fått sova på golvet tills allting blir rent.

Penapöna: Plastad frotté är nu beställd från Ellos. Tackar för tipset!

• Aros

Det finns skumtvätt/mattvätt som kan fungera. Då tvättar man med skummet vilket gör att madrassen inte blir lika våt och har därför lättare att torka. Jag har använt det till våra soffor och det fungerade jättebra. Inte speciellt dyrt heller, minre än 40kr flaskan. Men det var inte lätt att hitta.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
Svar på tråden Hjälp! Sambons syskonbarn har kissat i vår dubbelsäng!